داورزنی: حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون ها عادلانه نیست، فدراسیون ها باید محتاط تر در بحث منابع اقتصادی تصمیم گیری نمایند

به گزارش تیم علمی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: این که سرپرستی فدراسیونی را شش ماه تا یکسال اداره کند و بعد برای حضور در انتخابات کاندیدا گردد عادلانه نیست.

داورزنی: حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون ها عادلانه نیست، فدراسیون ها باید محتاط تر در بحث منابع اقتصادی تصمیم گیری نمایند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم اعطای تندیس ملی باشگاه داری که عصر امروز (سه شنبه) در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: همانطور که می دانید حدود بیش از 25 هزار باشگاه فعال داریم که حدود دو میلیون و 600 هزار نفر فضای ورزش کردن دارند. اشتغال 260 هزار نفری به کار افتاده است و طبیعتا استانداردسازی این ها یکی از بحث های جدی ماست.

وی ادامه داد: بحثی از یک سال و نیم گذشته وجود داشت و ایده هایی مطرح شده بود که ما سعی کردیم در مورد آنها به نتایجی برسیم. ما می دانیم اگر 40 سال پیش و پس از پیروزی انقلاب مجموع فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به انگشتان یک دست نمی رسید، اما در حال حاضر چندین هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد زیادی نیز دکترای فارغ التحصیل در این رشته داریم. با توجه به رشد تکنولوژی در دنیا و استفاده از آن ما نیز به دنبال پیوند میان باشگاه ها و دانشگاه ها بودیم و در این موضوع نیز جدی هستیم. کوشش کردیم در راه استانداردسازی باشگاه های گام برداریم و در این موضوع نیز شاخصه هایی را تعریف کردیم. حتی بعضی از این باشگاه ها را نیز رصد و بازدید میدانی انجام دادیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در شروع کار سختی هایی نیز وجود داشت، اما نفس کار ارزشمند است. قطعا در این زمینه باشگاه هایی که در راه استانداردسازی گام های بهتری برداشته باشند را تشویق خواهیم کرد. کوشش خواهیم کرد در آینده از ایده کارشناسان نیز استفاده کنیم و پیوند میان وزارت ورزش و وزارت علوم را جدی تر کنیم.

داورزنی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرنگاران، که از وضعیت انتخابات فدراسیون کشتی و وزنه برداری و سرنوشت انتخاب سرپرست برای این فدراسیون ها سوال کرد، گفت: بحثی به عنوان قاعده از طرف وزارت ورزش و کمیته المپیک به تمامی فدراسیون ها اعلام شد تا در جریان انتخابات ورزشی، شرایط به صورت عادلانه تر وجود داشته باشد. در گذشته و در جریان انتخابات فدراسیون های ورزشی با توجه به برگزاری مجمع و انتخابات هیئت ها شرایط برای اجرای عدالت بین کاندیداها برابر نبود و مقداری فاصله وجود داشت. بر همین اساس با قاعده ای که اتخاذ شد کلیه کسانی که در انتخابات فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون وزنه برداری، کشتی، بیماری های خاص، کنگ فو و ورزش های رزمی شرکت می نمایند باید در شرایط برابر و عادلانه به رقابت بپردازند.

وی تاکید نمود: براساس همین مسئله کوشش شد برای فدراسیون ها سرپرست انتخاب گردد، تا کاندیداها در شرایط برابر با ارائه برنامه های خود در مجمع انتخابات رای لازم را کسب نمایند. این که سرپرستی فدراسیونی را شش ماه تا یک سال اداره کند و بعد برای حضور در انتخابات کاندیدا گردد عادلانه نیست. بر همین اساس در جلسه ای که با هیئت های استانی فدراسیون کشتی برگزار گردید قرار شد اگر بنی تمیم قصد ادامه کاندیداتوری خود در انتخابات را داشته باشد از سرپرستی فدراسیون کنار برود و به صورت برابر با کاندیداهای دیگر رقابت کند. در حال حاضر نیز از میان 22 نفر کاندیدای فدراسیون کشتی حدود 12 نفر از لحاظ موقعیتی تایید صلاحیت شدند و ما منتظر صلاحیت امنیتی آنها هستیم تا مجمع را برگزار کنیم. در مورد فدراسیون کونگ فو و وزنه برداری نیز سرپرست انتخاب خواهد شد تا انتخابات برگزار گردد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال گفت: با توجه به برنامه فشرده فدراسیون والیبال و حضور در لیگ ملل و دیگر رویدادها شرایط به گونه ای بود که امکان برگزاری مجمع در کوتاه ترین زمان وجود نداشت، بر همین اساس افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد و در حال حاضر نیز کار خود را دنبال خواهد نمود؛ اما قطعاً با کاهش برنامه های این فدراسیون و احتمالاً بعد از ماه مبارک رمضان ثبت نام از کاندیداها شروع خواهد شد. اگر داوری نیز قصد حضور در انتخابات را داشته باشد برای این فدراسیون سرپرست انتخاب خواهیم کرد، تا مجمع را برگزار کند.

داورزنی در مورد مطرح شدن احتمال کاهش 30 درصدی بودجه فدراسیون های ورزشی، عنوان نمود: در بحث منابع فدراسیون ها بخشی به وسیله وزارت ورزش به آنها یاری می گردد و بخشی نیز خود آنها تامین می نمایند. اما در حال حاضر با توجه به شرایط عمومی کشور و محدودیت هایی که در منابع درآمدی ایجاد شده است، پیش بینی کردیم و به فدراسیون ها اعلام نموده ایم تا در راه کسب سهمیه با مشکل روبرو نشوند. هر ساله فدراسیون های ورزشی رشدی را در بودجه خود داشتند، اما در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور ما به فدراسیون ها اعلام کردیم پیش بینی شرایط اقتصادی سالجاری را داشته باشند. در حال حاضر نیز فشارهایی از طرف خزانه داری آمریکا به کشور وارد شده است و دولت نیز تمام سعی خود را برای مدیریت اقتصادی کشور انجام داده است.

وی اعلام کرد: وزارت ورزش نیز می داند منافع این وزارتخانه بیت المال است و کوشش می نماید دوشادوش مردم حرکت و شرایط را درک کند، ما نمی خواهیم مردم ما در حالی که سختی هایی را احساس می نمایند مانند گذشته منابع را هزینه کنیم. در سال گذشته حدود 20 هزار نفر در قالب رشته ها و تیم های مختلف به مسابقات برون مرزی اعزام شدند، اما در سالجاری در جلسه شورای برون مرزی که مسئولیت آن با من است مصوب نموده ایم در این شرایط منابع را مدیریت و فشار را از روی دوش مردم برداریم. به فدراسیون ها نیز اعلام کردیم پیش بینی شرایط را داشته باشند و محتاط تر در بحث منابع اقتصادی تصمیم گیری نمایند. باید فدراسیون های ما در سالجاری به سمتی حرکت نمایند تا در برنامه ها و رویدادهایی که ضرورتی بر حضور در آنها وجود ندارد شرکت ننمایند تا همه از این بحران عبور کنیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که فدراسیون های ورزشی توانایی درآمدزایی خواهند داشت؟ گفت: سعی می کنیم واقع بینانه به این موضوعات نگاه کنیم، منابعی که وجود دارد محدود است و از طرفی قدرت خرید نیز کاهش پیدا نموده است. در گذشته اگر اعزام یک تیم به اروپا یا ژاپن حدود 40 تا 50 میلیون تومان هزینه داشت، در حال حاضر به 500 میلیون رسیده است. شمشیربازی سال گذشته در رویدادی حضور داشت که اگر سال جاری بخواهد مجدداً در آن رویداد شرکت کند باید 4 برابر بیشتر هزینه کند. از طرفی منابع شمشیربازی 4 برابر نشده است و ثابت یا حتی پیش بینی کاهش در آن رخ داده است. فدراسیون ها باید حضور در رویدادها و مسابقات مختلف را آنالیز و اولویت بندی نمایند. فدراسیون هایی مانند والیبال، فوتبال، تکواندو، وزنه برداری و کشتی در حال حاضر بخشی از بودجه خود را از منابع دولتی و بخش دیگر را نیز به وسیله اسپانسرها و مارکتینگ تهیه می نمایند.

داورزنی در مورد عدم حضور رشته هایی کم شانس، در مسابقات کسب سهمیه، توضیح داد: بعضی رشته ها مانند تکواندو، کاراته، وزنه برداری و کشتی شانس کسب سهمیه بالایی دارند و از طرفی کسب سهمیه در رشته های تیمی مانند والیبال، بسکتبال و فوتبال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تیم فوتبال زیر 22 سال ما در حال حاضر از شانس بالایی برای کسب سهمیه برخوردار است و رشته های مدال آور ما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. همه این تصمیمات به خاطر این هستند که ما در کنار مردم حرکت کنیم و از تنگناهایی که دشمنان ما ایجاد کردند به سلامت عبور کنیم.

وی درخصوص حواشی حضور تیم نجات غریق در مسابقاتی که از آن به عنوان مسابقات دنیای یاد شده است، گفت: این موضوع مربوط به چند ماه قبل و حضور این تیم در استرالیاست، قطعاً وزارت ورزش این موضوع را آنالیز خواهد نمود. البته رشته نجات غریق مسابقات قهرمانی دنیا و المپیک ندارد و قاره ها رویدادهایی را پیش بینی می نمایند تا کشورها در آن حضور داشته باشند. قطعاً در مورد این موضوع نیز دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش پیگیری های لازم را انجام خواهد داد و منتظر پاسخ مسئولان فدراسیون نجات غریق نیز خواهد بود، اگر پاسخ قانع نماینده ای وجود نداشته باشد قطعاً در اعزام های بعدی این فدراسیون تجدید نظر خواهد شد.

داورزنی در مورد اعتراض ورزشکاران فدراسیون شنا از اختصاص استخر استادیوم آزادی به فدراسیون نجات غریق، توضیح داد: تصمیمی که ما با شرکت توسعه و فدراسیون نجات غریق و فدراسیون شنا گرفته ایم این است که هر دو فدراسیون از این مجموعه استفاده نمایند. شما بیشتر از من از این موضوع اطلاع ندارید. من 40 سال است در این مورد سابقه دارم و می دانم این استخر در گذشته در چه وضعی قرار داشته و الان به چه شکلی است.ما تصمیم گرفته ایم هر دو فدراسیون از این مجموعه به طور مشترک استفاده نمایند. برنامه ما هم این است که به برنامه ریزی و رشد شنا آسیبی نرسد، از آنطرف هم این مجموعه از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر ظرفیت خالی دارد و قرار است فدراسیون غریق نجات از آن استفاده کند. همه انتظار دارند از این مجموعه استفاده نمایند، بنابراین ما با جلساتی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که هر دو فدراسیون از ظرفیت این استخر استفاده نمایند. ضمن اینکه فدراسیون شنا استخر 9 دی را هم در اختیار دارد و قرار است علاوه بر آن مجموعه از استخر آزادی هم استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 201

به "داورزنی: حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون ها عادلانه نیست، فدراسیون ها باید محتاط تر در بحث منابع اقتصادی تصمیم گیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون ها عادلانه نیست، فدراسیون ها باید محتاط تر در بحث منابع اقتصادی تصمیم گیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید