قدیمی ترین فست فود دنیا در ایران

به گزارش تیم علمی، غذاهای فوری معمولا با نام فست فود شناخته می شوند. در این مطلب طرز تهیه یک نوع نان خوشمزه ایرانی را به شما یاد می دهیم که قدیمی ترین فست فود دنیا به شمار می آید.

قدیمی ترین فست فود دنیا در ایران

نان کلانه یک نان محلی بسیار خوشمزه و بی نظیر است که شیرزنان سنندجی آن را درست می نمایند و با استفاده از پیازچه درست می گردد و همراه با کره یا روغن طعم فوق العاده تری را به خود خواهد گرفت. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه نان کلانه کردستان را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه نان کلانه کردستان

  • آرد: 2 پیمانه
  • پیازچه: 100 گرم
  • روغن حیوانی: نصف پیمانه
  • نمک و شکر: به مقدار لازم
  • شیر: 1 پیمانه

طرز تهیه نان کلانه کردستان

مرحله اول

برای تهیه نان کلانه باید ابتدا قسمت سبز پیازچه را کاملا ریز ریز خرد کنید. آرد را 2 الی 3 بار الک کنید و داخل کاسه ای نسبتا بزرگ بریزید و وسط آن را گود کنید.

مرحله دوم

بعد مقداری از شیر را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید مقداری شکر هم داخل مواد بریزید. در واقع ریختن شکر اختیاری است. مقداری نمک هم به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید. تا جایی که نیاز به اضافه کردن شیر داشته باشد، شیر را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا در نهایت خمیر نرم و لطیفی به دست بیاورید. خمیر را با دست کاملا ورز دهید تا آماده گردد.

مرحله سوم

سپس خمیر آماده شده را به مدت 25 تا 30 دقیقه استراحت دهید تا به اصطلاح ور بیاید. وقتی خمیر پف کرد و حجمش دو برابر شد آن را به چند چانه یک مقدار تقسیم کنید.

سپس سطح کار را آرد پاشی کنید تا خمیر به آن نچسبد. بعد با یاری وردنه خمیر را باز کنید تا کاملا نازک گردد، در حدی که فقط پاره نگردد.

مرحله چهارم

بعد پیازچه ها را در نیمی از قسمت خمیر یعنی یک طرف نیم دایره خمیر بریزید و نیمه دیگر خمیر را روی آن برگردانید و لبه های خمیر را با کمی فشار دست ببندید.

اگر به غذاهای سریع و خوشمزه علاقه دارید، املت 40 ثانیه ای را در مجله بخوانید.

مرحله پنجم

برای پخت این نان باید از ساج استفاده کرد که اگر در دسترس نبود می توانید از ماهیتابه یا سینی فر بهره ببرید و آن را برگردانید و روی حرارت قرار دهید تا گرم گردد. حرارت را طوری تنظیم کنید که ساج خیلی داغ نگردد که باعث خشکی نان گردد.

بعد خمیر نان را روی آن قرار دهید. وقتی یک طرف نان پخت و خال های قهوه ای زد، طرف دیگر آن را برگردانید تا بپزد. بعد از اینکه نان پخت، آن را برش بزنید و روی آن روغن حیوانی یا کره بمالید و در کنار ماست چکیده و دوغ میل کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی طرز تهیه دلمه اسفناج را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2133

به "قدیمی ترین فست فود دنیا در ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "قدیمی ترین فست فود دنیا در ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین فست فود دنیا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید