قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از خوردن قهوه و چای پر رنگ در زمان امتحانات خودداری کنید ولی چای کم رنگ مفید است.

قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!

نسرین علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به استرس و اضطراب دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات گفت: در اثر اضطراب و استرس، میزان ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن افزایش می یابد و به بدن کمک می کند تا انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

وی بیان نمود: مواد کافئین دار مانند قهوه و چای و حتی برخی کاکائوها در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می شوند، اما خواص آن در مدت چند دقیقه برعکس شده و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می شود.

علیزاده بیان نمود: آب میوه های صنعتی به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی، نامناسب هستند و به دلیل این که انرژی زیادی را در لحظه ای کوتاه تخلیه و آزاد می کند، استرس زا هستند.

وی مصرف آب را تسکین بخش خواند و افزود: در طول روز، آب کافی بیاشامید و بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعت پس از غذا نوشیدن آب اشکالی ندارد اما آشامیدن آب و نوشیدنی ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می شود.

علیزاده مصرف لبنیات را در کاهش استرس دانش آموزان موثر دانست و گفت: مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

وی بیان کرد: در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش که موجب خواب آلودگی است بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را از قلم نیاندازید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1490

به "قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید