لندن را بهتر بشناسیمدرباره لندن

به گزارش تیم علمی، درباره لندن

لندن پایتخت سیاسی، مالی و فرهنگی بریتانیاست و جاذبه های توریستی بین المللی این شهر در تمام جهان شناخته شده است. اگر قصد تحصیل در انگلستان و به ویژه دانشگاه های شهر لندن را دارید بهتر است که درباره این شهر هم اطلاعاتی به دست بیاورید، پس با ما همراه باشید.

لندن را بهتر بشناسیمدرباره لندن

منطقه لندن عظیم (Greater London) پر از جاذبه هایی است که چشم هر بازدیدکننده ای را به خود خیره می نماید. این شهر 30 باغ تاریخی، 123 بنای تاریخی، 200 موزه، 600 سینما و 108 سالن موسیقی دارد. همچنین 33 بخش مختلف دارد که City of London یکی از آنهاست و فضایی به مساحت 1572کیلومترمربع را دربرگرفته است.

رودخانه تیمز از دل شهر عبور می نماید، از ریچموند در غرب سرچشمه می گیرد، از وست مینستر، بخش مرکزی لندن عبور می نماید و به گرینویچ در شرق این شهر سرازیر می شود. قایق ها و اتوبوس های دریایی رودخانه تیمز، فرصت مناسبی برای مسافرین ایجاد نموده است تا از تماشای زیبایی های این شهر لذت ببرند. تقریباً یک سوم از مساحت شهر به فضاهای باز و پارک ها اختصاص دارد که می توان در روزهایی که هوا مناسب است، در آنها به استراحت و تمدد اعصاب پرداخت.

با وجود 5 فرودگاه بین المللی و قطارهای سریع السیر اروپائی، لندن شهری با دسترسی های بسیار مناسب به شمار می رود. بیش از 50 کشور با پروازهایی سه ساعته با این شهر در ارتباطند. خط ارتباط مستقیمی با 310 منطقه بین المللی هم در این شهر ایجاد شده است.

لندن یکی از عظیم ترین فضاهای شهری تمام اتحادیه اروپا را دارد. پیشینه این شهر به عصر رومیان باز می شود، که لاندنیوم (Londinium) نامیده می شد. بقایای لندن کهن هنوز هم در هسته تاریخی شهر و در میان حصارهای قرون وسطایی دیده می شود.

لندن از دو شهر کهن تشکیل شده است که امروز دیگر به شکل شهری یکپارچه درآمده اند:

  • شهر لندن The city of London که به اختصار شهر The City نامیده می شود، مرکز امور اقتصادی و تجاری بریتانیا به شمار می رود، این منطقه که به Square Mile (2.59 sq km/1 sq mi) نیز شناخته می شود، مقر اصلی عصر رومی ها بوده است. این منطقه که در زمان ساخت برج لندن 1000 سال قدمت داشته، قدیمی ترین بخش شهر محسوب می شود.
  • شهر وست مینستر the City of Westminster که مجلس و بیشتر سازمان های دولتی بریتانیا در آن قرار دارند. همچنین کاخ باکینگهام محل استقرار ملکه و خانوادۀ سلطنتی هم در این منطقه واقع شده است.

این دو شهر امروز با همدیگر منطقه ای را تشکیل داده اند که لندن عظیم نامیده می شود.

منابع:

www.jumeirah.com

www.thoughtco.com

projectbritain.com

منبع: سفیرساعی
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1032

به "لندن را بهتر بشناسیمدرباره لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن را بهتر بشناسیمدرباره لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید