منحصربه فردترین تجربیاتی که فقط در ترکیه می توان کسب کرد

به گزارش تیم علمی، ترکیه کشوری با جاذبه های متعدد برای هر سلیقه ای است و هر گردشگری می تواند از سفر به این کشور، خاطرات به یادماندنی داشته باشد؛ اما چه تفریحات و تجربیاتی منحصر به ترکیه است و در جای دیگر نمی توان دید؟

منحصربه فردترین تجربیاتی که فقط در ترکیه می توان کسب کرد

هر گردشگری برای خود فهرستی از تجربه های منحصربه فردی دارد که در طول سفرش در ترکیه کسب کرده است، چون این کشور مجموعه ی غنی فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آشپزی دارد. سفر به ترکیه می تواند هم برای علاقه مندان به تاریخ، هم طبیعت، هم فرهنگ و هم شکموها، سفر مناسبی برای تعطیلات آینده باشد. در این کشور می توانید تجربیات منحصربه فردی کسب کنید، از راستاهای پیاده روی گرفته تا مسابقات قهرمانی کشتی روغنی.

اگر شما هم قصد دارید برای تماشا زیبایی های طبیعی و تاریخی ترکیه راهی این کشور شوید، برای انتخاب تورهای متنوع ترکیه، می توانید به کمک خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

در این مقاله می خواهیم کارها و تفریحاتی را که فقط در ترکیه می توانید تجربه کنید، برشمریم.

حمام ترک

هیچ چیز دیگری مثل اینکه کسی شما را ماساژ دهد لذت بخش نیست، به خصوص در داخل حمام های تاریخی با دیوارهای مرمر و فضایی پر از بخار. تجربه حمام ترک قطعا یکی از مهم ترین کارهایی است که در سفر به ترکیه باید انجام دهید و بیشتر گردشگران در پی استراحت و آرامش در حمام های سنتی این کشور هستند.

در استانبول حمام های ترک زیادی وجود دارد که با رفتن به آن ها با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم از یک بنای تاریخی تماشا می کنید و هم از لذت حمام در این مکان های زیبا بهره مند می شوید. پس حتما هنگام برنامه ریزی برای سفر، این مورد را در برنامه سفر به استانبول قرار دهید.

بالون های هوای گرم در کاپادوکیا

بازدید از کاپادوکیا با دودکش های جن و شبکه ای از شهرهای زیرزمینی اش، تجربه ای منحصربه فرد است؛ اما تماشای چشم اندازی از این منطقه در چنین ارتفاعی به خودی خود شگفت انگیز است.

در کاپادوکیا چندین تور بالونی هوای گرم صبح های زود اجرا می شود، پس می توانید طلوع خیره کننده خورشید را بر فراز این منطقه به تماشا بنشینید.

پایکوبی سماع درویشان‬

پایکوبی سماع که بخشی از مراسم درویشان است، از قرن سیزدهم میلادی و از طریق شاعر و عارف صوفی ایرانی، جلال الدین محمد بلخی رومی (مولوی) پایه گذاری شده است و عناصر عرفان در اسلام را کاوش می کند.

مراسم پایکوبی سماع درویشان تجربه ای واقعا خیره کننده است، نه تنها به خاطر لباس درویشان و اجرای فوق العاده آن ها، بلکه به خاطر فضای معنوی که این آیین و مراسم روحانی ایجاد می کند.

کلاس آشپزی

آشپزی ترکی ترکیبی از فرهنگ آشپزی منطقه ها مختلف این کشور است که رسپی و مواد اولیه خاص خود را دارند؛ در دوران حکومت عثمانی نیز غذاهای خوشمزه متعددی ابداع و وارد فرهنگ غذایی ترکیه شد. به این ترتیب، نگاهی اجمالی به آشپزی ترکی و شرکت در کلاس های آموزش این غذاها همواره تجربه ای منحصربه فرد برای کسانی است که دوست دارند غذاهای مختلف این کشور را بیاموزند و خودشان نیز خالق چنین طعم هایی باشند.

راستا لیسیان (The Lycian Way)

بسکمک از شما در حال حاضر با بناهای تاریخی مهم ترکیه مثل مساجد و قصرهای امپراتوری های مختلف استانبول، شهر باستانی افسوس، کاپادوکیا و... آشنا هستید؛ با این حال ویرانه های امپراتوری لیسیان هنوز هم در میان گردشگران کمی ناشناخته است.

راستا لیسیان، راستا پیاده روی فوق العاده ای است که به طول 540 کیلومتر در امتداد ساحل کشیده شده و از 25 بنای تاریخی عبور می کند. این راستا بین شهر فتحیه و آنتالیا واقع شده است و عبور از آن می تواند 29 روز به طول بینجامد.

مسابقات تاریخی کشتی روغنی کیرک پینار (Kirkpinar Oil Wrestling Festival)

کشتی روغنی شاید یکی از ورزش های غیرمعمول و عجیب ترکیه است که ورزشکاران در این رقابت باید قبل از کشتی گرفتن برای قهرمانی، در روغن فرو فرایند.

مسابقات قهرمانی کشتی روغنی کیرک پینار از سال 1346 میلادی برگزار می شود و محل حضور ورزشکاران جوان و قهرمانان (که به آن ها پهلوان می گویند) است که در میدان با هم رقابت می کنند.

گردشگری غذایی

کشف غذاخوری ها، بازارها و رستوران های شهرهای این کشور می تواند یکی از منحصربه فردترین و لذت بخش ترین تجربیاتی باشد که می توان در ترکیه داشت. از این طریق شما می توانید کاملا به صورت ملموس با فرهنگ مردمان این منطقه آشنا شوید. محله ها، بازارها و کوچه پس کوچه های استانبول رستوران ها، غذاخوری ها و غذاهای خیابانی بسکمک دارد که می توانید با گشت و گذار در این منطقه ها، طعم ناب غذاهای ترکی را بچشید.

پیاده روی و کوه پیمایی در شمال شرق این کشور

شمال شرق ترکیه که شامل شهرهایی مثل ترابزون و ریزه نیز می شود، در امتداد دریای سیاه کشیده شده است و می توان آن را به راحتی با آلپ، با کوه های زیبا، دره های سرسبز و خانه های کوچک کوهستانی منطقه ها اطراف آن مقایسه کرد. سفر به شمال شرق ترکیه برای علاقه مندان به طبیعت قطعا می تواند تجربه ای منحصربه فرد باشد، چون در این منطقه ها از زندگی شهری دور می شوید و خود را در طبیعتی بکر و دست نخورده پیدا می کنید.

یکی از جاهای پربازدید این منطقه، صومعه سوملا (Sumela Monastery) است در نزدیکی ترابزون واقع شده است؛ اینجا صومعه ارتدوکس یونانی است که در کوه های Pontic واقع شده است.

این تجربیاتی که برشمردیم، فقط بخش کوچکی از لذت سفر به این کشور را نمایان می کند. ترکیه جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که در سراسر این کشور پراکنده اند. شما می توانید فهرست کاملی از جاهای تماشای ترکیه را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / loqueva.com / theculturetrip.com
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2118

به "منحصربه فردترین تجربیاتی که فقط در ترکیه می توان کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصربه فردترین تجربیاتی که فقط در ترکیه می توان کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید