مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 2

به گزارش تیم علمی، همانطور که از عدم مصرف بعضی مواد غذایی در طول این بیماری اطلاعاتی بدست آوردید، همینطور هم بایستی در خصوص مواد غذایی مختلفی که برای این بیماری مفید می باشند آگاه شوید. این مواد غذایی به توضیح ذیل می باشند.

مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مواد غذایی که می توان مصرف نمود

همانطور که از عدم مصرف بعضی مواد غذایی در طول این بیماری اطلاعاتی بدست آوردید، همینطور هم بایستی در خصوص مواد غذایی مختلفی که برای این بیماری مفید می باشند آگاه شوید. این مواد غذایی به توضیح ذیل می باشند.

مواد غذایی و سبزیجات سرشار از فیبر

خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر نه تنها در مبارزه با این بیماری مفید می باشند، بلکه به طور کلی برای دستگاه گوارش شما مفید خواهند بود. سبزیجات سبز برگ دار در این فهرست گنجانده می شوند. با این حال، این سبزیجات را بیش از حد نپزید و به طور قطع از روغن زیاد در طبخ آنها استفاده نکنید. بهتر است که آنها را آب پز، بخار پز و یا کبابی نموده و مصرف نمایید. دیگر مواد غذایی فیبری، آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای، نان چند غله، ماکارونی سبوس دار و گندم باشند را شامل می گردد.

گوشت بدون چربی

به جای زیاده روی در مصرف گوشت قرمز، گوشت سفید یعنی ماهی و مرغ را مصرف نمایید. این مواد غذایی را می توان به شیوه های لذیذی که چاق نماینده نباشند طبخ نمود و می توانند به راحتی در حل این مشکل به شما یاری نمایند. این مواد غذایی سرشار از پرتئین، و اسیدهای چرب امگا 3 (خصوصاً ماهی) می باشند که برای بدن در جنبه های زیادی سلامتی به همراه می آورند.

میوه

غیر از میوه های خانواده مرکبات، می توانید به هر مقدار که بخواهید از موز و سیب (تعیین شده است که طبیعی ترین درمان بازگشت اسید معده می باشند)، خربزه، و انواع توت ها مصرف نمایید. علاوه بر این، می توانید به هر طریقی که تمایل دارید از آنها مصرف کنید، هرچند تعیین شده است که آب میوه ها به مقدار خود میوه تأثیر ندارند. بنابراین سعی کنید آنها را تازه و به صورت خام مصرف نمایید.

نوشیدنی ها

نوشیدنی هایی که فاقد کافئین باشند مانند شیر کم چرب یا شیر بدون چربی انتخاب مناسبی برای کسانی است که مبتلا به این بیماری می باشند. بعلاوه شیر سویا گزینه ای است که فرد می تواند بخاطر مزه خوبی که دارد انتخاب نماید. علاوه بر این، بایستی از نوشیدنی های گازدار اجتناب کرد. بجای آن می تواند کمی باترمیلک (شیری که کره آن گرفته شده است) تازه مصرف نمود.

بنابراین، عاقلانه است که ریشه این مشکل را از همان شروع خشک نموده تا اینکه در آینده دچار انواع شدیدتر آن شوید. این کار را می توانید با پیروی از این نکاتی که از مواد غذایی اشاره شد و مصرف مواد غذایی که برای این عارضه بی خطر می باشند، انجام داد. توجه داشته باشید که اگر با پیروی از هر کدام از این رهنمودها احساس تفاوت نکردید، بایستی بلافاصله به پزشک خود مراجعه نموده تا دلیل ریشه ای این مشکل شناسایی و از بین برده گردد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1882

به "مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید