ناوالنی از اتحادیه اروپا خواست الیگارشی های نزدیک به کرملین را سرکوب کند

به گزارش تیم علمی، منتقد کرملین همزمان با به دست آوردن بهبودی اش در آلمان پس از مسموم شدن با گاز اعصاب نوویچوک، امروز (چهارشنبه) از اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات سخت و جدی را علیه الیگارشی های نزدیک به کرملین اتخاذ کند.

ناوالنی از اتحادیه اروپا خواست الیگارشی های نزدیک به کرملین را سرکوب کند

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه سازمان منع تسلیحات شیمیایی تایید کرد که الکسی ناوالنی، منتقد کرملین با یک نوع جدید و اعلام نشده گاز اعصاب از خانواده نوویچوک مسموم شده است، آلمان روز سه شنبه بیان کرد که در حال رای زنی با شرکایش برای اتخاذ اقداماتی علیه روسیه است.

چندین دولت غربی تاکید نموده اند که روسیه باید در تحقیقات یاری کند و یا با پیامدهایی روبرو خواهد شد؛ روسیه ای که اتهامات مطرح شده از سوی ناوالنی دال بر دست داشتن در مسموم شدن وی را رد نموده است.

ناوالنی به روزنامه آلمانی بیلد گفت: تحریم ها علیه این کشور کارآمد نیست. مهم ترین چیز اعمال ممنوعیت ورود بر سودجویان این رژیم و مصادره اموال آنهاست.

وی اضافه کرد: آنها اختلاس می نمایند، میلیاردها دلار پول می دزدند و آخر هفته به برلین یا لندن پرواز می نمایند، آپارتمان های گران قیمت می خرند و در کافه ها می نشینند.

ناوالنی به والری گرگیف، رهبر ارکستر فیلارمونیک مونیخ به عنوان هدفی برای تحریم ها اشاره نموده و گفت: او یکی از حامیان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

گزینه ها برای اقدامات تنبیهی که ممکن است علیه روسیه اتخاذ شوند، شامل مصادره هدفمند اموال یا ممنوعیت سفر بر روس هایی که گمان می رود در پرونده مسمومیت ناوالنی دست داشتند و تحریم های مالی و متوقف کردن پروژه خط لوله نورد استریم 2 که برای انتقال مستقیم گاز از روسیه به آلمان در حال ساخت است، می باشند.

ناوالنی پس از بیهوش شدن در پروازی به مقصد سیبری در تاریخ 20 اوت امسال میلادی برای درمان به آلمان منتقل شد و پس از بیرون آمدن از کما و بهبودی نسبی از بیمارستانی در برلین ترخیص شد. وی گفته است که می خواهد به روسیه بازگردد.

ناوالنی بار دیگر مدعی شد که مسمومیتش با دستور مستقیم پوتین اجرا شده و گفت: آنها حتی تظاهر نمی نمایند که در حال تحقیق درخصوص این پرونده هستند.

ناوالنی همچنین از گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان که یکی از دوستان پوتین و یکی از لابی گران برای شرکت های انرژی روسی محسوب می گردد، انتقاد نموده و وی را پادوی پوتین و حافظ قاتلان توصیف کرد و فگت شرودر از پوتین پول می گیرد. اینکه او مسمویت مرا تکذیب می نماید جای تاسف دارد.

شرودر گفته بود که دلایل متقنی در اثبات ادعای ناوالنی مبنی بر مسمویتش با نوویچوک وجود ندارد.

ناوالنی گفت: او صدراعظم سابق قدرتمندترین کشور اروپا است. اما اکنون پادوی پوتین است و از قاتلان حمایت می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1330

به "ناوالنی از اتحادیه اروپا خواست الیگارشی های نزدیک به کرملین را سرکوب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوالنی از اتحادیه اروپا خواست الیگارشی های نزدیک به کرملین را سرکوب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید