تازه ترین اخبار از ویروس کویید 19 در دنیا؛ کرونا شاهزاده اسپانیا را از پای درآورد، کوشش پکن علیه واشنگتن؛ ویروس از ارتش آمریکا آمده است

به گزارش تیم علمی، ویروس کرونا همچنان در سراسر دنیا قربانی می گیرد. حالا شبهه هایی در خصوص امار ارائه شده از سوی بعضی کشورها مانند ژاپن وجود دارد.

تازه ترین اخبار از ویروس کویید 19 در دنیا؛ کرونا شاهزاده اسپانیا را از پای درآورد، کوشش پکن علیه واشنگتن؛ ویروس از ارتش آمریکا آمده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ویروس کرونا در اروپا و امریکا بیش از هر نقطه ای از دنیا گسترش یافته است.

تعداد قربانیان کروناویروس به 30892 تن رسید. از مجموع 664672 مبتلا به این ویروس 142368 تن بهبود پیدا نموده اند. همچنین از مجموع 491412 کیس فعال، حال 25230 تن وخیم گزارش شده است.

اسپانیا بیان کرد در 24 ساعت گذشته 832 تن بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باختند که بدین ترتیب شمار قربانیان از 5690 تن عبور کرد. ایتالیا با اعلام 889 فوتی، اسپانیا با 674 فوتی،فرانسه با 319 فوتی، انگلیس با 260 فوتی،آمریکا با 247 فوتی و ایران با 139 فوتی رده های اول تا ششم جدول قربانیان کرونایی را در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص دادند. ایتالیا با رسیدن به رقم 10023 فوتی فراتر از سایر کشورها و با فاصله زیاد قرار گرفته است.

به نوشته فاکس نیوز، پرنسس ماریا ترزا از بوربن- پارما اولین چهره سلطنتی اسپانیاست که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در حالی که در پاریس فرانسه اقامت داشت، درگذشت. این شاهزاده 86 ساله عموزاده فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا بود.

دوک آرانخوز، برادر وی با انتشار پیامی در حساب کاربری فیس بوک خود، درگذشت خواهرش را پس از آنکه به بیماری کووید-19 مبتلا شده بود، تایید کرد.

شاهزاده ماریا ترزا در ژوئیه 1933 به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات خود در فرانسه به عنوان استاد جامعه شناسی در دانشگاه های سوربون پاریس و کامپلوتنس مادرید به تدریس مشغول شد. او به دلیل فعالیت ها و دیدگاه های آشکار خود لقب شاهزاده سرخ را گرفت.

همچنین پاتریک دوجیان 75 سالهارمنی تبار، از بلندپایه ترین مقام سیاسی اروپا است که بر اثر کروناویروس جان خود را از دست داد.

ژاپن که پیش از این گفته بود شرایط اضطراری اعلام نمی کند، خبر از بسته شدن پارک ها و مراسم زیبای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو به دلیل شیوع کروناویروس تا 12 آوریل داده است. همزمان روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست با اشاره به اینکه اتباع خارجی در ژاپن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را غیرواقعی می دانند نوشت: سفارت آلمان در توکیو در بیانیه ای نسبت به این موضوع انتقاد نموده و آمارهای ژاپن را غیرقابل قبول و باور نکردنی خوانده است.

در بیانیه سفارت المان در توکیو آمده است: به دلیل آنکه نرخ آزمایش های کرونا در ژاپن بسیار پایین است اصلا نمی توان آمارهای رسمی این کشور را باور کرد بر اساس این گزارش، در این کشور آزمایش کرونا فقط برای کسانی که برای 4 روز متوالی تب شدید داشته باشند و یا با مبتلایان در ارتباط بوده اند، انجام می گردد. دولت ژاپن برنامه دارد تا بسرعت یک بسته محرک اضطراری برای رسیدگی به تاثیر اقتصادی همه گیری دنیای ویروس کرونا تدوین کند. به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، این بسته محرک شامل یاری های نقدی به خانوارهایی است که با مشکل روبرو اند و نسبت به اقداماتی که طی بحران اقتصادی دنیا در سال 2008 انجام گرفت، مقایس عظیمتری خواهد داشت. نیشی مورا در این مورد که آیا شرایط اضطراری اعلام می گردد یا خیر، گفت دولت در حال مذاکره با کارشناسان بر سر این موضوع است.

به گزارش صدای امریکا در امریکا اندرو کومو ، فرماندار نیویورک نقطه اوج شیوع ویروس کرونا را احتمالا در دو تا سه هفته آینده اعلام نموده و گفته است که از شکست این ویروس هفته ها طول خواهد کشید. این بیماری در شهرهای عظیم ایالات متحده از جمله دیترویت ، نیواورلئان و شیکاگو گسترش یافته است؛ در این بین ایالت نیویورک و شهر نیویورک در هفته اخیر مرکز اصلی شیوع این ویروس در آمریکا بوده اند.

همچنین کوشش چین برای مقصرنشان دادن ارتش آمریکا به عنوان عامل انتشار کروناویروس در ووهان، خشم شماره 10 دولت انگلیس را درآورد.

نزدیکان بوریس جانسون هشدار دادند رفتار چین در این زمینه می تواند به روابط دو کشور آسیب بزند.

نخست وزیر انگلیس با فشاری جدیدی از سوی کابینه هواداران آمریکا روبرو شده تا قرارداد با هواوی برای توسعه 5جی را متوقف کند.

آمریکا و متحدانش در انگلیس نگران این هستند که یاری های چین به کشورها در طول بحران کروناویروس می تواند منجر به افزایش قدرت چین و محکم شدن پایه های اقتصادی این کشور گردد.

به گزارش خبرگزاری تاس تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 270 نفر افزایش و به 1534 نفر رسیده، هشت نفر هم جان باخته اند و تعداد مبتلایان در شهر مسکو از مرز 1000 فراتر رفته که باعث نگرانی مقامات پایتخت شده است. علاوه بر این، سرگئی سوبیانین ، شهردار مسکو نیز امروز بیان کرد که شرایط گسترش ویروس کرونا در پایتخت به مرحله جدیدی رسیده و تعداد افراد بیمار به سرعت در حال افزایش بوده و اکنون از مرز هزار نفر گذشته است. سببیان تأکید کرد که هیچ کس از بیماری در امان نیست.

شهردار پایتخت روسیه از همه شهروندان مسکو خواست تا هنگام خارج شدن از خانه فاصله امن با افراد را حفظ نموده و مانند صف جلوی دستگاه های خودپرداز بانکها رفتار نمایند که نزدیک شدن بیش از حد افراد غیر قابل قبول است. همچنین روسیه دستور داده تا مرزهای این کشور از روز دوشنبه بسته گردد.

به گزارش صدای امریکا ویتنام نیز از روز شنبه پروازهای داخلی خود را لغو نموده است. رستوران ها و مشاغل دیگر در این کشور برای دو هفته تعطیل شده اند و تجمع بیش از 20 نفر در اماکن عمومی ممنوع اعلام شده است. ماتئوس موراویچکی، نخست وزیر لهستان گفت که این کشور قصد ندارد تاریخ انتخابات ریاست جمهوری را که 10 مه برگزار می گردد به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر دهد. این در حالی است که مخالفان دولت در مجلس خواهان به تعویق افتادن این انتخابات هستند.

به نوشته دیلی میل در هنگ کنگ تا به امروز فقط 4 تن بر اثر کروناویروس جان باخته اند. این در حالی است که حکمرانی هنگ کنگ زیر نظر چین اداره شده و تا قبل از کرونا مردم عضو جنبش دموکراسی شبانه روز در کوچه و خیابان بوده و علیه پکن و حکمران آن تظاهرات به راه می انداختند. از مجموع 641 مورد کرونایی در این سرزمین 118 تن بهبود پیدا نموده و در حال حاضر از 519 کیس فعال، حال 5 تن وخیم اعلام شده است. هنگ کنگی ها از همان روزهای اول درگیر کرونا شده، اما سیاست قرنطینه 14 روزه برای خارجیان وارد شده به منطقه را به اجرا گذاشتند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد:آملی دو مونچالین وزیر امور اروپایی فرانسه روز یکشنبه بحران کرونا را عامل به خطر افتادن اعتبار و سودمندی اتحادیه اروپا دانست.

مونچالین در گفت وگو با رادیو آرتی ال از عملکرد بعضی اعضای اتحادیه اروپا در میانه بحران شیوع کرونا انتقاد کرد و ادامه داد : اگر بعضی خواهان همبستگی نیستند، باید صندلی آن ها را در اتحادیه اروپا و همچنین آنچه را که با 27 کشور عضو انجام می دهیم، زیر سوال ببریم. این مساله اساسی و وجودی است.

اظهارات مقام فرانسوی پس از آن مطرح می گردد که اختلافاتی میان اعضای اتحادیه اروپا درباره بهترین راه های مقابله با تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا روی داده است.

یک دیپلمات اروپایی که از مسایل مطرح شده در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا پیرامون این موضوع مطلع است، به سی ان ان گفت که ایتالیا و اسپانیا بیانیه پایانی این نشست را به دلیل مبهم و فاقد اقدامات ملموس بودن بلوکه کردند.

مونچالین همچنین اضافه نمود: اگر اروپا زمانی که همه چیز خوب است فقط یک بازار داخلی باشد، دیگر عقلانی نیست.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 943

به "تازه ترین اخبار از ویروس کویید 19 در دنیا؛ کرونا شاهزاده اسپانیا را از پای درآورد، کوشش پکن علیه واشنگتن؛ ویروس از ارتش آمریکا آمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین اخبار از ویروس کویید 19 در دنیا؛ کرونا شاهزاده اسپانیا را از پای درآورد، کوشش پکن علیه واشنگتن؛ ویروس از ارتش آمریکا آمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید