هشدار پیونگ یانگ : سرنوشت مذاکرات در دستان آمریکاست

به گزارش تیم علمی، کره شمالی ضمن یادآوری نزدیک شدن مهلت یکساله پیونگ یانگ به واشنگتن برای ارایه پیشنهادی جدید در رابطه با مذاکرات هسته ای، هشدار داد، نوع هدیه کریسمسی که آمریکا خواهان دریافت آن است، کاملا به خود این کشور بستگی دارد.

هشدار پیونگ یانگ : سرنوشت مذاکرات در دستان آمریکاست

رای تائه سونگ، معاون وزیر امور آمریکای کره شمالی، در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام نمود، این کشور تاکنون همه کارها را با شفافیت و بدون مخفی کاری انجام داده است و نیازی به مخفی کردن آنچه از الان به بعد هم انجام می دهد، ندارد.

در این بیانیه همچنین آمده است، پیونگ یانگ نهایت کوشش و استقامت خود را برای پایبندی به گام های مهمی که برداشته است، به کار بست. بقیه کارهایی که اکنون باید انجام گردد به عهده آمریکاست.

آمریکا و کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از نشست بی نتیجه فوریه با دونالد ترامپ در هانوی ویتنام، ملاقات سوم با رئیس جمهوری آمریکا را به اتخاذ موضعی ملایم تر از سوی واشنگتن تا خاتمه سال 2019 منوط کرد.

ملاقات نخست کیم و ترامپ ژوئن سال گذشته در سنگاپور انجام شد. شکست مذاکرات هانوی موجب توقف مذاکرات کاری نمایندگان هسته ای دو کشور شد و کوشش اکتبر نمایندگان ارشد هسته ای دو کشور در استکهلم سوئد برای ازسرگیری این مذاکرات با شکست روبرو شد و کره شمالی با تاکید بر اینکه نماینده آمریکا حامل پیشنهادی جدید در رابطه با مذاکرات خلع سلاح هسته ای نیست، مانع شروع دوباره این مذاکرات شد.

با شروع سال 2019، کیم در پیامی به مناسبت شروع سال نو میلادی تهدید نموده بود، اگر تحریم های آمریکا علیه کشورش ادامه یابد، او سیاست خود در رابطه با خلع سلاح هسته ای را تغییر خواهد داد.

کیم ضمن اعلام آمادگی برای ملاقات دوباره با ترامپ، واشنگتن را به خلف وعده و اعمال فشار بر پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته ای متهم کرد.،ایرنا

بیشتر بخوانید

زمان برای دیپلماسی ترامپ در قبال کره شمالی رو به اتمام است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 668

به "هشدار پیونگ یانگ : سرنوشت مذاکرات در دستان آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پیونگ یانگ : سرنوشت مذاکرات در دستان آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید