واشنگتن: نیمی از فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تکمیل شده است

به گزارش تیم علمی، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه اطلاع داد که نیمی از فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

واشنگتن: نیمی از فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تکمیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک مک کنزی فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه گفت که تقریبا نیمی از فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: پیش از خروج نیروهای آمریکایی و بین المللی بعضی توافق های سیاسی در افغانستان باید صورت بگیرد و دولت افغانستان برای این موضوع تمایل دارد اما مطمئن نیستم که طالبان هم برای آن تمایل داشته باشد.هم اکنون زمان آن بوده و این زمان بسیار کوتاه شده است.

مک کنزی افزود که برنامه ها برای حفاظت از فرودگاه کابل پس از تکمیل خروج آمریکا از افغانستان بسیار پیشرفته بوده اما اضافه نمود که وی در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی به دلایل تاکتیکی و جلوگیری از هرگونه حملات به این نیروها، ارائه نخواهد داد.

رئیس جمهور تازه آمریکا گفت که تمام نظامیان این کشور تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از 20 سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی خاتمه خواهد داد.

از سال 2001 تا به امروز 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر هم در این مدت زخمی شدند و بعلاوه از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهفرایند افغان هم در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دولت انگلیس گفت این کشور در جنگ 20 ساله افغانستان 31 میلیارد دلار هزینه نموده و نظامیان این کشور ماه آینده از این کشور خارج می شوند.

ارتش انگلیس به طور رسمی در سال 2014 بخش زیادی از نظامیان خود را از افغانستان خارج نموده و پس از آن تنها 750 نظامی این کشور به آموزش و مشورت نیروهای افغان در این کشور به جای مانده بودند.

انتظار می رود که بیشتر این نیروها طی ماه آینده میلادی خاک افغانستان را ترک و به انگلیس بازگردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1758

به "واشنگتن: نیمی از فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: نیمی از فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید