واکسن خارجی کرونا کی به ایران میرسد؟، رقابت واکسن داخلی و خارجی

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران : سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ملاک خرید واکسن کووید-19 از شرکت های خارجی و همچنین زمان ورود آن به ایران شرح داد.

واکسن خارجی کرونا کی به ایران میرسد؟، رقابت واکسن داخلی و خارجی

به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما: دکتر کیانوش دنیا پور سخنگوی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: به جز واکسن یکی دو شرکت خارجی که هزینه نگهداری آن ها بالاست و اثربخشی کمی هم دارند، هر واکسن کرونای فراوری کشورهای مختلف که به تایید سازمان بهداشت دنیای رسیده باشند به وسیله اتحادیه کواکس قابل خریداری است.

وی تاکید نمود: هنوز برای هیچ واکسنی تاییدیه نهایی صادر نشده است اما بعضی تاییدیه اضطراری دارند که پیش بینی می گردد صدور مجوز اضطراری آنها تا سرانجام سال میلادی طول بکشد به همین دلیل نخستین محموله خرید واکسن کرونا ممکن است بعد از ابتدای سال میلادی جدید به دستمان برسد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: برای ما واکسن ساخت هند، چین، کشورهای اروپایی، روسیه و یا کوبا فرقی ندارند بلکه ملاک تایید آن از طرف نهادهای بین المللی ذیصلاح، نوع فناوری و اثربخشی آن است و به همه آن ها به عنوان فرصت خرید نگاه می گردد.

دنیا پور با اشاره به اینکه با بعضی فراوریکنندگان خارجی مذاکرات اولیه شده است، تاکید نمود: ضمن این که ما بخشی از واکسن کرونای مورد احتیاج خود را از خارج خریداری خواهیم کرد، اما باید توجه داشت که با توجه به دستاوردهای محققان داخلی در فراوری واکسن کرونا بخش دیگر احتیاج کشور به وسیله فراوری داخل تامین می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1433

به "واکسن خارجی کرونا کی به ایران میرسد؟، رقابت واکسن داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن خارجی کرونا کی به ایران میرسد؟، رقابت واکسن داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید