وقتی گربه را کشتم به پس فراوری رسید

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - فیلم وقتی گربه را کشتم به کارگردانی منصور فروزش به ایستگاه پایانی پس فراوری رسید.

وقتی گربه را کشتم به پس فراوری رسید

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم وقتی گربه را کشتم به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش که با حمایت شرکت آرری ساخته شده و محصول مشترک ایران، مجارستان و انگلیس است، مراحل خاتمهی پس فراوری را پشت سر می گذارد.

شرکت آرری هر ساله در تعدادی فیلم های سینمایی و کوتاه مشارکت می نماید که از آن جمله می توان به فیلم های جوکر، چرنوبیل، مرد ایرلندی و… اشاره نمود.

این فیلم کوتاه 25 دقیقه ای در حال گذراندن مرحلۀ صداگذاری و میکس و مسترینگ موسیقی است. فیلم کوتاه وقتی من گربه را کشتم، روایتگر داستان مردی است که کوشش می نماید گذشته اش را فراموش کند اما در این کار پیروز نمی گردد.

وقتی گربه را کشتم که در بوداپست مجارستان فراوری خواهد شد، ششمین فیلم کوتاه منصور فروزش و اولین فیلم کوتاه داستانی او در خارج از ایران است.

منصور فروزش با اشاره به فراوری این فیلم گفت: ما در یک فضای کاملا بین المللی براساس استانداردهای موجود در سینمای بین الملل این فیلم را فراوری نموده ایم و به همین دلیل از مشارکت بیش از صد نفر عوامل حرفه ای بهره مند شده ایم.

وی همچنین درباره مراحل پس فراوری فیلم شرح داد: بعد از فراوری قصد داشتیم تا جایی که می توانیم از کسانی که هم حرفه ای هستند و هم برای فیلم کوتاه به عنوان یک مدیوم قابل احترام، ارزش قائلند، استفاده کنیم به همین دلیل مثلا برای ساخت موسیقی مشارکت یک تیم بسیار حرفه ای و علاقمند به سینما را داریم که در کار خود جزو بهترین ها هستند. نوازنده های موسیقی، نوازنده های جوان اما حرفه ای عضو آموزشگاه موسیقی مجارستان هستند و در ارکستر فیلارمونیک مجارستان اجرای موسیقی داشته اند.

کارگردان وقتی گربه را کشتم درباره صداگذاری این فیلم بیان نمود: با توجه به شرایط کرونا، برای اجرای یک صداگذاری مناسب می بایست خودمان را با شرایط و محدودیت های موجود وفق می دادیم. این شرایط برای همه جدید و از طرفی هم هیجان انگیز بود اما به هرحال سختی ها و مشقت های زیادی هم دارد چراکه ما عادت به کار کردن فیزیکی و در کنار هم داشته ایم.

وی اضافه کرد: کرونا این شانس را به ما می دهد که بتوانیم مساله مسافت را فراموش کنیم و با کسانی که دوست داریم کار کنیم. ما کار صدا را به استودیویی در انگلیس سپردیم که هم در فراوری پیروز و قابل اعتماد هستند و هم در مسالۀ آموزش هنرجویان کار می نمایند. در گروه صداگذاری ما شانس کار کردن با یک تیم حرفه ای با مشارکت حدود 8 هنرآموز صداگذاری را داشتیم و در واقع این پروژه برای این هنرجویان آورده های آموزشی زیادی داشت و در واقع این ورکشاپ عملی بود با همکاری دو صداگذار حرفه ای، کارگردان و هنرجویان که تجربه جالبی بود.

این نویسنده و کارگردان در بخش دیگر صحبت هایش درباره شکل همکاری و فرایند فراوری فیلم در خارج از ایران گفت: فراوری فیلم اساسا در همه جای دنیا کار مشکل و پرزحمتی است چراکه فقط مسالۀ تکنیک مطرح نیست بلکه اول عوامل باید بفهمند که چه ایده هایی در سر دارید، بعد آنها باید ببینند که چطور باید توان و مهارتشان را در قالب فیلمی که شما می سازید پیاده نمایند. این شرایط در همه جای دنیا یکسان است اما وقتی ما از یک فراوری حرفه ای سینمای بین الملل حرف می زنیم خیلی مسائل جنبی وارد داستان می شوند که لزوما ارتباطی با مسائل تکنیکی و هنری ندارند. مثلا نحوۀ تعامل با شرکت ها، عوامل، بازیگران و سرمایه گذاران تماما بر مبنای قراردادهای خیلی دقیق و مبسوط رخ می دهد.

وی اضافه کرد: جالب است که بگویم تهیه نمایندگان برای تقریبا 100 نفری که در این فیلم کار نموده اند حدوداً 1000 صفحه قرارداد تنظیم نموده اند که من امیدوارم روزی این تجربه را با دوستانم به اشتراک بگذارم، چون فکر می کنم زمانی فراوری یک فیلم مشترک پیروز و ارزشمند است که بتواند به رشد فنی، تکنیکی و تجاری سینمای ایران یاری کند و البته این همکاری ها می تواند منجر به بهبود ساختارهای حقوقی سینمای ایران هم بگردد که برای همکاری های سینمایی پیروز می بایست ساختارهای ما مبتنی بر استانداردهای روز دنیا باشد. به عنوان مثال در مسالۀ نمایش فیلم ها در روی پلتفرم های آنلاین شرایط جدیدی شکل گرفته است که تقریبا تمام قراردادهای فیلم ما هم با تمرکز جدی روی این شکل گرفته است. مثلا ما برای استفاده از یک مدل خودروی خاص که البته همواره در خیابان می بینیم، باید قراردادی تنظیم می کردیم تا آنها اجازه استفاده از این خودرو و برندشان را به ما بدهند. البته اینها فقط در جمله بندی راحت قرار می گیرند و وقتی مساله به انجام کار می رسد خیلی همه چیز زمان برتر و مشکل تر است، اما به هرحال باید بگویم فراوری فیلم مشترک مساله ای جذاب و در عین حال جدی و پیچیده است چراکه همه چیز باید برای سرمایه گذاران دقیق و تعیین باشد.

فروزش در خاتمه درباره تامین هزینه های فراوری گفت: من به عنوان نویسنده و کارگردان تقریبا نقش مستقیمی در بودجه بندی پروژه نداشتم اما خود فیلمنامه و رزومۀ اعضای گروه باعث شد که ما حمایت های زیادی را از شرکت های مختلف دریافت کنیم که بخش اعظم آنها تخفیف در هزینه های خدمت یا اجاره بود اما شرکت آرری که فراوری نماینده تجهیزات سینمایی است مهمترین حامی این فیلم بوده است به طوری که تقریبا تمام ملزومات فراوری را برای ما فراهم کردند که البته از خروجی بدست آمده رضایت بسیار بالایی دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1507

به "وقتی گربه را کشتم به پس فراوری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی گربه را کشتم به پس فراوری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید