پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای یکسال صادر می گردد

به گزارش تیم علمی، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: پروانه کار اتباع خارجی در قزوین حداکثر برای یکسال صادر و تمدید می گردد.

پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای یکسال صادر می گردد

به گزارش خبرنگاران قزوین ، وحید انتظاری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس ماده 120 قانون کار، اتباع بیگانه تنها در صورت داشتن ویزا با پروانه کار می توانند در استان اشتغال داشته باشند که آن هم برای یکسال صادر یا تمدید می گردد.

انتظاری اضافه نمود: کشور و استان قزوین دارای ظرفیت بزرگ سرمایه انسانی است، اما متاسفانه حضور غیرمجاز اتباع خارجی موجب از دست رفتن فرصت های شغلی و تهدید سرمایه های انسانی می گردد.

وی اضافه نمود: برای جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات حضور اتباع خارجی بر پیکره جامعه و فرصت های شغلی، مناطق ممنوعه در استان برای حضور اتباع خارجی مشخص و برای به کارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه نیز جرایمی تعریف شده است.

انتظاری با اشاره به مناطق ممنوعه فعالیت اتباع در استان، اضافه نمود: منطقه مرکزی استان شامل کورانه، قزوین، جاده بویین زهرا تا روستای قدیم آباد و جاده رشت تا منطقه کوهین برای فعالیت اتباع مجاز است و این اتباع اجازه کار و فعالیت در این مناطق را دارند و در غیر این صورت به عنوان کارگر غیرمجاز شناخته می شوند.

این مسوول اضافه نمود:اتباع خارجی که در منطقه مجاز فعالیت دارند در صورت داشتن کارت کامپیوتری (طرح آمایش) مجاز خواهند بود در حوزه و شغل اعلام شده فعالیت نمایند و مسئله ای نیز در تردد و حضور آن ها در منطقه اعلام شده نیست.

انتظاری با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه طی سال گذشته، اضافه نمود: 2 هزار و 914 بازرسی از دفاتر، موسسات و شرکت های دارای نیروی کار خارجی در استان صورت گرفت که منجر به شناسایی 885 تبع خارجی غیرمجاز شد.

وی اضافه نمود:در این مدت 291 برگه جریمه اتباع خارجی صادر شده و برای آموزش 892 نیروی کار ایرانی توسط نیروی کار خارجی اقدام شد.

این مسوول اضافه نمود:معرفی 282 کارفرمای متخلف به دادگاه، صدور 11 ویزا جدید و پروانه کار، تمدید 27 پروانه کار، ابطال 10 پروانه و انجام 86 گشت مشترک از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

بیش از 58 هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1748

به "پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای یکسال صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای یکسال صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید