پروژه های بخش کشاورزی و آب قروه مورد آنالیز قرار گرفتند

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، بعد از ظهر امروز پنجشنبه دو پروژه در حوزه های کشاورزی و آب و همچنین دامداری توسط اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بازدید و مورد آنالیز قرار گرفتند.

پروژه های بخش کشاورزی و آب قروه مورد آنالیز قرار گرفتند

اولین پروژه مورد بازدید مربوط به آبخوان داری، پروژه کنترل و پخش سیلاب در روستای میهم سفلی از توابع شهرستان قروه بود.

اهداف این پروژه شامل کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت مالی و جانی، تغذیه سفره های زیرزمینی منطقه، جلوگیری از حرکت آب های شور و گازدار به طرف آب های شیرین، اجرای طرح های تحقیقاتی است.

همچنین اصلاح کیفیت خاک، جلوگیری از هدر رفتن جریان های سطحی، کنترل فرسایش رودخانه و کاهش دبی اوج سیلاب از دیگر اهداف این طرح عنوان شد.

مساحت تقریبی مخزن در این پروژه 5 هکتار با حجم 86 هزار مترمکعب بوده که دارای 16 هزار و 500 مترمکعب حجم خاکریزی و 48 هزار و 797 مترمکعب حجم خاکبرداری است.

اعتبار هزینه گردیده برای این طرح تا کنون 230 میلیون ریال و محل تأمین اعتبار آن استانی و مربوط به سفر دوم ریاست جمهوری به کردستان است.

پروژه دیگر مربوط به طرح گاوداری 2 هزار و 500 رأسی مولد بود. مجری این طرح شرکت شیر و دام دشت گل کردستان است که در سال 88 در سفر استانی رهبری در دستور کار نهاده شد. به گفته مدیرعامل شرکت این طرح در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث می گردد که 2 هزار و 500 رأس در طرح اولیه بود و به 3 هزار رأس تغییر یافت.

آرش پرنوری با بیان اینکه 75 درصد پروژه از نظر عمرانی تکمیل و مابقی هم مقرر گردیده تا انتها سال تکمیل گردد، از نگهداری حدود 6 هزار رأس دام مولد و غیرمولد در مرکز اطلاع داد.

وی ظرفیت فراوری در این مرکز را 100 تن شیر در روز و 6 هزار تن در سال بیان کرد و گفت: برای این طرح تا کنون 51 میلیارد تومان با زمین و تأسیسات هزینه گردیده و برای اختتام طرح 81 میلیارد تومان در نظر گرفته اند.

وی محل تأمین اعتبار این طرح را از سرمایه صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک کشاورزی دانست و زمان اجرای آن را از تیرماه 94 تا تیرماه 96 بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 70

به "پروژه های بخش کشاورزی و آب قروه مورد آنالیز قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های بخش کشاورزی و آب قروه مورد آنالیز قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید