چطور از فرودگاه مینسک بلاروس به مرکز شهر برویم؟

به گزارش تیم علمی، حمل و نقل فرودگاه مینسک | Minsk Airport Transportation

فرودگاه بین المللی مینسک اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه کشور بلاروس است و در فاصله 42 کیلومتری شرق مینسک قرار گرفته است. میسنک به عنوان مرکز کشور بلاروس از اهمیت سیاسی، تجاری و گردشگری خاصی برخوردار است و مسافران زیادی برای سرگرمی یا سفر کاری به این شهر سفر می نمایند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه مینسک و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این اطلاعات به راحتی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه مینسک بلاروس به مرکز شهر برویم؟

دسترسی از فرودگاه مینسک به مرکز شهر

فرودگاه مینسک فرودگاه اصلی کشور بلاروس است و ایرلاین های مشهوری مثل ائروفلوت؛ ایرچاینا، لوفت هانزا، ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی اتحاد پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند. در سال 2017 بیش از 4 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده نموده اند. اگر قصد سفر به بلاروس را دارید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه مینسک است ضروری است اطلاعات در خصوص حمل و نقل فرودگاه مینسک داشته باشید. تاکسی مثل تمام فرودگاه های جهان برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه مینسک است و بسیاری از جهانگرد ها این گزینه را ترجیح می دهند. با این حال اتوبوس هم یکی دیگر از گزینه های شماست و با تنوع راستاها ممکن است برایتان مفید باشد. ضمن اینکه هزینه سفر با اتوبوس در مقایسه با تاکسی بسیار مقرون به صرفه تر است. بنابراین اگر دنبال راهی مقرون به صرفه برای رسیدن به مرکز شهر هستید می توانید از اتوبوس ها و مینی بوس های فرودگاه بهره ببرید. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید برترین گزینه را انتخاب کنید.

اتوبوس

در فرودگاه مینسک اتوبوس و مینی بوس های مختلفی فعالیت می نمایند و مسافران را به نقاط مختلف شهر می برند. ایستگاه اتوبوس ها در بیرون خروجی گیت های 5 و 6 واقع شده است و به محض خارج شدن آن ها را خواهید دید. کرایه تاکسی در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه مینسک بسیار مقرون به صرفه تر است و در مدت زمان 1 ساعت مسافران را به مرکز شهر می رساند. سه نوع راستا اتوبوسرانی مسافران را از فرودگاه به ایستگاه اتوبوس مرکزی مینسک (Tsentralnyi) می رساند. با چند قدم پیاده روی می توانید از این ایستگاه به ایستگاه راه آهن Minsk-Passazhirsky و ایستگاه مترو میدان لنین برسید. راستا 300 اتوبوس های بزرگی در اختیار مسافران قرار می دهد. در حالیکه راستاهای 1400-TK و راستا 1430-TK مسافران را به وسیله مینی بوس جابجا می نماید.

علاوه بر این، می توانید سوار مینی بوس هایی به نام ائرواکسپرس (AeroExpress) شوید و خود را به مرکز شهر برسانید. این مینی بوس ها بسیار راحت و مدرن هستند و در طول سفر اینترنت وای فای رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند.. با استفاده از این مینی بوس ها در مدت زمان 45 دقیقه می توانید به ایستگاه راه آهن مرکزی مینسک برسید.

تاکسی

سریع ترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه مینسک استفاده از تاکسی است. تاکسی ها بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و به محض خروج از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی ها به صورت 24 و هفت روز هفته فعال هستند و به راحتی شما را به مقصد می رسانند. شما می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه و به صورت آنلاین تاکسی خود را رزرو کنید. در این صورت وقتی به فرودگاه برسید راننده در داخل فرودگاه منتظر شما خواهد بود. فاصله فرودگاه از مرکز شهر حدود 42 کیلومتر است و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 45 دقیقه می توانید به مرکز شهر و هتل برسید. توجه داشته باشید که برای سفارش تاکسی ضروری است کارت پرواز خود را ارائه دهید. برای حفظ امنیت و آسایش خودتان از سوار شدن به تاکسی های غیرمجاز خودداری کنید. کرایه تاکسی را می توانید به 4 طریق پرداخت کنید: دلار آمریکا، یورو، روبل روسیه و روبل بلاروس. اگر برای اولین بار به بلاروس سفر می کنید و با شهر مینسک آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید و اگر همراه با بچه ها خردسال سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از تاکسی بهره ببرید.

مترو

مترو دسترسی مستقیم به فرودگاه ندارد اما با استفاده از اتوبوس و تاکسی می توانید خود را بعد از 30 دقیقه به ایستگاه مترو Uručča برسانید. از این ایستگاه می توانید خط عوض کنید و با خط Maskouskaja به ایستگاه های مترو Kastryčnickaja و Plošča Lieninaبروید. این ایستگاه ها دقیقا در مرکز مینسک واقع شده است و به بسیاری از هتل های بزرگ و مشهور شهر نزدیک است. با استفاده از مترو در مدت زمان 20 دقیقه می توانید خود را به مرکز شهر برسانید. بلیط اتوبوس را می توانید از شخص راننده بخرید و برای تهیه بلیط مترو هم به دستگاه های فروش اتوماتیک در ایستگاه های مترو مراجعه کنید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در مینسک از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید و خودتان در شهر رانندگی کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. کرایه اتومبیل اگرچه در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه مینسک هزینه بیشتری دارد اما اگر 3-4 نفر باشید و هزینه های سفر را با هم تقسیم کنید برایتان به صرفه تر هم تمام خواهد شد. شرکت های مختلف و معتبر بین المللی مثل اویس، باجت، یوروپکار و سیکست در فرودگاه مینسک حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که برای رانندگی در مینسک باید گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید و با رانندگی در بلاروس هم نسبتا آشنا باشید.

منبع: minskairporttransfer.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2084

به "چطور از فرودگاه مینسک بلاروس به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه مینسک بلاروس به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید