ژاپن شرایط اضطرار ملی در کل کشور گفت

به گزارش تیم علمی، فارس نوشت: شرایط اضطرار ملی در ژاپن که فعلا در هشت استان اعلام شده، قرار است به کل استان های این کشور تعمیم داده شد.

ژاپن شرایط اضطرار ملی در کل کشور گفت

روزنامه یومیوری چاپ ژاپن امروز (پنجشنبه) گزارش داد که آبه شینزو نخست وزیر این کشور با هدف مهار هرچه بیشتر ویروس کووید19، دستور گسترش شرایط اضطرار ملی به تمام استان های ژاپن را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز آبه در تاریخ هفتم آوریل در هفت استان از جمله توکیو، به دلیل افزایش سه برای شمار مبتلایان به ویروس کرونا، به مدت یک ماه شرایط اضطرار ملی اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش یومیوری، شرایط اضطرار ملی سراسری در ژاپن به مدت مشابه یک ماه اعلام شده است.

یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن در نشست خبری گفت این تصمیم در نشست امروز اعضای کابینه نشستی تخصصی برگزار می کنند تا درباره تعمیم شرایط اضطرار ملی به 40 استان دیگر ژاپن اتخاذ شده است..

بر اساس آمار اعلامی دولت ژاپن، تا کنون در این کشور 8626 نفر به ویروس کووید19 مبتلا شده و 178 بیمار نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

رویترز پیشتر نیز به نقل از مسئولان درمانی ژاپنی گزارش داده بود به دلیل افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهر توکیو و کمبود تخت های بیمارستانی، نظام سلامت پایتخت این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 993

به "ژاپن شرایط اضطرار ملی در کل کشور گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن شرایط اضطرار ملی در کل کشور گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید