کانادا تعداد زیادی از نیروهای مورد احتیاج ناتو در شرق اروپا را تامین می نماید

به گزارش تیم علمی، کانادا این مساله را تایید نموده است که میخواهد بخش زیادی از چهار هزار نیروی جدید نظامی ناتو را که قرار است در شرق اروپا مستقر شوند، تامین کند.

کانادا تعداد زیادی از نیروهای مورد احتیاج ناتو در شرق اروپا را تامین می نماید

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کانادا در حالی آمادگی خود را برای تامین تعداد زیادی از نیروهای نظامی مورد احتیاج ناتو در شرق اروپا اعلام کرده است که در عین حال ابراز آمادگی کرده است تا با مسکو برای کاهش تنش ها مذاکره کند.

کانادا، آمریکا، بریتانیا و آلمان قصد دارند چهار تیپ نظامی جدید را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر نمایند . این اقدام بر اساس ادعای کشورهای غربی، با هدف مقابله با اقدامات تجاوزکارانه روسیه پس از الحاق کریمه به خاک این کشور در سال 2014 میلادی انجام خواهد شد.

هارجیت سجان وزیر دفاع کانادا ضمن محکوم کردن اقدامات روسیه در حمایت از شبه نظامیان شرق اوکراین، این مساله را تایید کرده است که کانادا تعداد زیادی از این نیروی جدید در شرق اروپا را تامین خواهد نمود. وی از اشاره به جزییات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

دیپلمات های ناتو اعلام کرده اند که نیروهای نظامی کانادایی قرار است در لتونی مستقر شوند.

وزیر دفاع کانادا این مطلب را یک روز پس از آن اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در مجلس کانادا خواهان مشارکت بیشتر این کشور در ماموریت های ناتو شده است.

وزیر دفاع کانادا توضیح داد: ناتو باید یک پیغام قوی و مستحکم را برای روسیه بفرستد و اعلام کند که اقدامات مسکو در کریمه و اوکراین به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز با انتشار پیغامی در توییتر از این اقدام کانادا تشکر کرده است. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا قرار است هفته آینده در نشست ناتو در ورشوی لهستان، جزییات بیشتری را در این خصوص اعلام نماید.

از سال 2014 میلادی تاکنون، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین اجرا شده است.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که روسیه بارها نسبت به این اقدام هشدار داده است.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 390

به "کانادا تعداد زیادی از نیروهای مورد احتیاج ناتو در شرق اروپا را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا تعداد زیادی از نیروهای مورد احتیاج ناتو در شرق اروپا را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید