کمبود بودجه مهمترین چالش ورزش استان قزوین

به گزارش تیم علمی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: 51 هیات ورزشی استانی و بیش از 280 هیات ورزشی شهرستانی داریم که مقدار اعتبارات ما، کفاف هزینه آن ها را نمی دهد.

کمبود بودجه مهمترین چالش ورزش استان قزوین

عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در شورای ورزش استان گفت: قانون اجازه داده است یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به ورزش اختصاص یابد، اما متاسفانه پروژه ای مانند استادیوم شش هزار نفری بیش از ده سال است که نیمه کاره مانده است.

علایی مقدم اضافه کرد: از 16 و نیم میلیاردی که اداره امور مالیاتی اعلام نموده تا به امروز یک ریال به دست ما نرسیده است.

وی گفت: با این اعتبارات امکان تکمیل پروژه های نیمه تمام وجود ندارد و سازمان برنامه و بودجه باید تمهیداتی در نظر بگیرد.

علایی مقدم در ادامه گفت: در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی دوره گذشته در سال 2018 ورزشکاران استان مقام های قابل توجهی بدست آوردند که حفظ آن احتیاجمند هزینه و توجه است.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات ورزشی کارکنان ادارات استان اضافه کرد: در مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی سال جاری 34 دستگاه شرکت داشتند و انتظار داریم دستگاه ها برای ورزش کارکنان وقت بگذارند که نتیجه آن را در افزایش بهره وری مشاهده خواهند کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: ما از ادارات برای شرکت در این مسابقات، هزینه ورودی نمی خواهیم، ولی آن ها باید حداقل لباس متحدالشکل را برای تیم های شرکت نماینده تهیه نمایند و مابقی حمایت ها با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان صورت خواهد گرفت.

علایی مقدم بعلاوه گفت: برای توسعه ورزش کارکنان استان مصوب نموده ایم ادارات در طول هفته برای کارکنان ساعات ورزشی داشته باشند که باید مورد توجه مدیران دستگاه ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حمایت از ورزش استان، چندین جلسه کمیته مالی ورزش را برگزار کردیم که نتیجه آن حمایت از تیم های ورزشی استان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اعلام کرد: برای حمایت از قهرمانان، قرار شده یک طرح پیشنهادی را تهیه کنیم تا صنایع در حمایت از قهرمانان به ما یاری نمایند.

علایی مقدم با تاکید بر حمایت از قهرمانان استان، گفت: تا به امروز 16 قهرمان استان در رشته های مختلف برای جذب در ادارات، دستگاه ها و کارخانجات معرفی شده، ولی تا به امروز دو یا سه نفر جذب شده اند و احتیاج به پیگیری بیشتری در این خصوص داریم.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2196

به "کمبود بودجه مهمترین چالش ورزش استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بودجه مهمترین چالش ورزش استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید