11 مورد از معروف ترین غذاهای فلورانس در ایتالیا

به گزارش تیم علمی، شهرت غذاهای ایتالیایی در سراسر دنیا پیچیده است، اما آیا می دانستید که هر منطقه از آن غذای مخصوص به خودش را دارد؟ ایتالیایی ها اعتقاد دارند قبل از اینکه بتوانید غذا را بخورید باید تاریخ و جغرافیای کشور و منطقه را درک کنید. فلورانس، که در منطقه توسکانی قرار گرفته است در زمان قرون وسطی تاریخ عجیبی را پشت سر گذاشت که اثراتش بر روی غذاهای سنتی منطقه هنوز هم دیده می گردد. یکی دیگر از مشخصه های مهم خوشمزه ترین غذاهای فلورانس، مواد محلی اولیه مانند گوجه فرنگی، رزماری، قارچ های تیره سر، قارچ دنبلان، زیتون، بادمجان، پونه کوهی، ریحان و چند نوع گوشت، پنیر و نان است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین و معروف ترین غذاهایی که می توانید در شهر فلورانس بخورید را به شما معرفی کنیم.

11 مورد از معروف ترین غذاهای فلورانس در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

1- استیک فلورنتینا، معروف ترین غذای فلورانس

البته که این لیست با معروف ترین غذای فلورانس، Bistecca alla Fiorentina یا استیک فلورنتینا شروع می شود. این غذا یک برش بزرگ استخوانی T شکل است که وزن آن در پرس های مختلف بین دو تا هشت پوند (1-4 کیلو) تغییر می نماید. برای طعم دار کردن گوشت از نمک و فلفل، لیمو ترش تازه و برشته کردنش بر روی بلوط های بوداده استفاده می نمایند (تا طعم دودی بلوط ها به خورد گوشت برود). حواستان باشد که معمولا گوشت را زیاد گریل نمی نمایند داخلش کاملا صورتی است و کمی هم خون دارد.

یادتان باشد که موقع سفارش دادن هرگز از سرآشپز نخواهید میزان پخت استیک را دلخواه شما انجام دهد، سرآشپزهای فلورانسی استیک فلورنتینا را فقط و فقط به یک شیوه درست می نمایند. گوشت استیک بسیار زیاد بوده و بعید است بتوانید تنهایی تمامش کنید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که چند نفری با هم آن را سفارش دهید. قیمت آن به صورت کیلویی در منو نوشته می شود. آن ها رسم دارند که قبل از آنکه سرآشپز کارش را شروع کند، گوشت خام را سر میز میاورند تا شما مطمئن شوید که کاملا تازه است و تایید کنید که همان را برایتان بپزند.

2- لمپردوتو، غذای خیابانی فلورانسی ها

لمپردوتو (Lampredotto) یکی از آن غذاهای عامیانه تاریخی از دوره قرون وسطایی فلورانس است. به نظر می رسد هنگامی که صحبت از این غذای خیابانی به میان می آید، اهالی شهر به دو دسته تقسیم می شوند. بعضی آن را دوست دارند، گروهی دیگر از آن متنفر هستند. این ساندویچ شامل سیرابی (و روده) می شود که به قطعه های نازک برش داده شده و با آبگوش جوشانده می شود. پس از اضافه کردن چاشنی های متنوع غذا را در ساندویچ یا پرسی سرو می نمایند. شما می توانید آن را با سس قرمز تند و یا سس سبز گیاهی و یا حتی بنگاتو (با نان خیس خرده و کمی فلفل) از بازارهای فضای باز یا فروشندگان خیابانی در سطح شهر خریداری کنید.

3- پاپاردل ال چینگیاله، اسپاگتی همراه با سس زیاد

پاپاردل (Papardelle) نوعی پاستای دراز، پهن و صاف است که معمولاً با سس های سنگین مثل راگو سرو می شود. البته سس آن از نظر نوع گوشت موجود در راگو کمی متفاوت است. Cinghiale گراز وحشی است (به طور سنتی وحشی بود، اما اکنون معمولاً آن ها را در مزارع خودشان پرورش می دهند)، البته جای نگرانی نیست از آن جایی که گوشت گراز حرام است شما می توانید به سرآشپز بگویید غذا را با گوشت غاز برایتان آماده کند.

4- جلاتوی فلورانس، بهترین در سراسر ایتالیا

ایتالیا به جلاتوهایش (اگر نمی دانید جلاتو دقیقا چیست نگاهی به مطلب بستنی جلاتو چیست و چه تفاوتی با بستنی معمولی دارد؟ بیاندازید) مشهور است، اما فلورانس بعضی از بهترین جلاتوها را در سراسر ایتالیا دارد. علاوه بر این، شهر دارای بعضی از ترکیبات جالب جلاتو با طعم های متفاوت و عجیب است که همگی دست سازند. نکته مهمی که هنگام خرید جلاتو در ایتالیا باید بدانید آن است که بهتر است آن ها را از فروشندگان کنار خیابان خریداری نکنید، آن ها سعی می نمایند با کوهی بزرگ و خوشرنگ از بستنی شما را جذب خودشان نمایند. این بستنی های اغلب به صورت مصنوعی و با استفاده از انواع طعم دهنده ها و رنگ های خوراکی درست شده اند و خبری از مواد اولیه تازه نیست.

هدایت که می توانیم به شما بکنیم آن است که اول سراغ جلاتوی پسته بروید اگر سبز مایل به قهوه بود با خیال راحت جلاتوی دلخواهتان را سفارش دهید، اگر این گونه نبود هم به سراغ بستی فروشی های بعدی بروید.

5- رشته فرنگی همراه با قارچ های خوشمزه فلورانس

این غذا (Tagliatelle Funghi Porcini e Tartufo) را تقریبا می توان در هر نقطه از فلورانس یافت ، زیرا حاوی دو ماده محلی خوشمزه، قارچ های ترافل و قارچ های تیره سر (پورکینی) است. Tagliatelle به سادگی به بریدن بوده، چرا که پاستای آن نازک، دراز و کمی صاف تر از فتوچینی است و در اندازه های مختلفی درست می شود. پاستا را در سس قارچ سرو می نمایند. ترکیب این دو قارچ اگر چه غذای ساده ای به نظر می رسد اما عطر و طعمی فوق العاده را بوجود می آورد که خود ایتالیایی ها عاشقش هستند.

6- کراستینی پیش غذای معروف توسانا

کراستینی نوعی پیش غذا است. اگر اهل رستوران گردی و امتحان کردن غذاهای جدید باشید حتما بروسکتا را می شناسید. کراستینی هم نوعی بروسکتا است که با نان مخصوصی تهیه می شود. نان توسکان را به قسمت های کوچک تقسیم می نمایند و سپس رویش انواع سس ها، پوره ها یا سالسای سبزیجات می ریزند. یکی از پیش غذاهای سنتی توسانا جگر مرغ بر روی نان کرانچی شده است. اگر می خواهید کراستینی را برای پیش غذایتان امتحان کنید پیشنهاد می کنیم tagliere (گوشت توسانا به همراه سینی پنیر) را هم سفارش دهید تا مخلوطی از تمامی پیش غذاهای محبوب اهالی فلورانس را امتحان نموده باشید.

7- سوپ ریبولیتا، خوشمزه ترین غذای گیاهی فلورانس

این غذای سنتی توسکانی که ترجمه لغویش معنی دوباره گرم شدن می دهد، سوپی است که با نان های بیات، گوجه فرنگی ، لوبیا (معمولاً سفید) و سایر سبزیجات فصلی به همراه بعضی از ادویه ها تهیه می شود. پاپا ال پومودورو ((Pappa al Pomodoroیک غذای دیگر است که با استفاده از همان مواد اولیه طبخ می شود، اما بیشتر بصورت له شده با یکدیگر و سرد سرو می شودچیزی شبیه به سوپ گازپاچو اسپانیایی ها(برای آشنایی با غذاهای خوشمزه اسپانیا نگاهی به مطلب این غذاهای خوشمزه اسپانیا را امتحان کنید بیاندازید).

پییشنه این مورد از غذاهای فلورانس به قرون وسطی بازمی شود. در آن موقع دهقانان با کمبود مواد غذایی روبرو بودند و سعی می کردند با هرچیزی که در خانه پیدا می شود غذایی بپزند با گذشت سال ها این خوراکی تبدیل به یکی از دلچسب ترین غذاهای منطقه شده است.

8- نان توسکانی را از قلم نیاندازید

در شهر فلورانس همین که پشت میز غذا بنشینید و سفارش دهید برایتان مقداری نان می آورند، این امری عادی در سراسر شهر است. نان فلورانسی بسیار سخت و ترد است و پوسته سخت کرانچی دارد (مراقب دندان هایتان باشید). ضمناً باید بگوییم بصورت سنتی نان محلی آن ها بدون استفاده از نمک تهیه می شود. گفته می شود که در دوره مدیچی ها دشمنی بین پیزا، یک شهر بندری بزرگ در توسکانی و منطقه خانوادگی مدیچی ها در فلورانس وجود داشته است. به خاطر همین دشمنی ها، پیزا عرضه نمک به هر سرزمینی که متعلق به مدیچی ها بود را ممنوع کردند تا قدرتشان را به آن ها نشان دهند و همچنین به نحوی انتقام گرفته باشد. همین امر باعث شد تا مردم عادی مجبور شوند بدون نمک به زندگی خود ادامه دهند و به این ترتیب نان معمولی فلورانسی را درست کردند. اگر چه امروز نمک به آسانی در دسترس همگان است اما آن ها شیوه های قدیمی خود را همیشه حفظ نموده اند. به هر حال ایتالیایی ها عاشق سنت هایشان هستند.

9- نان شور Schiacciata (له شده)

برخلاف کمبود نمک در نان توسکانی، این نان شور کاملا طعم دار است. این نان شباهت بسیاری با نسخه شناخته شده تر خود به نام نان فوکاچیا دارد (برای اشنایی با نان های معروف جهان این لینک را بخوانید) ، توسکانی ها این کار را متفاوت انجام می دهند، با استفاده از نمک و روغن بیشتری برای تهیه این نان نازک و له شده جلوه و عطر و طعم متفاوتی به آن چه schiacciata (skee-a-cha-tah) می نامند، می دهند. این نان برای تهیه ساندویچ استفاده شده یا این که آن را به عنوان عصرانه ای نمکی تنها می خورند. گاهی نیز رویش انواع سبزیجان ریخته می شود یا همراه با پنیر و روغن زیتون بر رویش پخته می شود. در آشپزخانه های سنتی تر هم رویش انگور می ریزند که دیگر تبدیل به نوعی دسر مربوط به قرون وسطی خواهد شد.

10-کراسان و قهوه، دسرهای محبوب فلورانس

اگرچه کراسان و قهوه مختص فلورانس یا حتی ایتالیا نیستند، اما وقتی در فلورانس هستید باید یک کروسان ایتالیایی را امتحان کنید. صبحانه معمولی ایتالیایی شامل نوعی شیرینی به نام کورنتو (همان ایتالیای کروسان) می شود که عادت دارند در کافه ها و رستوران ها ایستاده پشت پیشخوان آن را می خورند در حالی که یک لیوان بزرگ کاپوچینو هم در دست دیگرشان دارند. فلورانسی ها کراسان را با مربای زردآلو (آلبیکوکا)، مربای توت سیاه (مورا)، مربای توت فرنگی (frutti di bosco) یا با عسل (miele)، خامه (کرمی)، شکلات (cioccolato) و حتی نوتلا دوست دارند.

تقریباً هر دسر موجود در فلورانس با طعم هایی که نام بردیم درست می شود. بدیهی است که قهوه در ایتالیا یک ضرورت است. پیشهاد ما برای سفارش یک شات اسپرسو، ماکیاتو (شاتی اسپرسو همراه با بخار شیرداغ) یا کاپوچینو (یک شات اسپرسو با شیر) هستند. ایتالیایی ها عادت دارند از شیر جوشانده شده غلیظ به جای خامه استفاده می نمایند که البته نتیجه بسیار لذیذی هم حاصل می شوند.

11- بشقابی پر از گوشت و پنیر

البته که نمی توانیم بشقاب معروف گوشت و پنیر ایتالیایی (Tagliere) را که در سراسر فلورانس یافت می شود فراموش کنیم. یک خوراکی فوق العاده که بیشتر به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی سبک در تابستان یا حتی میان وعده خورده می شود. انواع مختلف گوشت و پنیرهای متنوع را همراه با دوستانتان دور هم خواهید چشید. سالامی Prosciutto، سالمی مخصوص فلورنس، Finnochiona (که با تکه های رازیانه برای طعم و قوام متفاوت نسبت به سالاد سنتی تهیه می شود) معمولاً به همراه انواع مختلف پنیرهای پکورینو (پنیر شیر گوسفند) سرو می شود. در بشقاب های بزرگ انواع سبزیجات کبابی، برش های نان توسکانی و گاهی مارمالاد یا عسل هم قرار داده می شود.

در این مطلب 11 مورد از معروف ترین غذاهای فلورانس در ایتالیا را به شما معرفی کردیم که شامل انواع پیش غذا، غذای اصلی و صبحانه می شود. برای گیاهخواران هم مواردی گفته شد تا هنگام سفارش غذا در رستوران های این شهر با اطمینان بیشتری خوراکی دلخواهتان را انتخاب کنید. اگر قصد سفر به کشور تماشایی ایتالیا را دارید می توانید برای رزرو هتل ایتالیا یا خرید پرواز از وبسایت خبرنگاران بهره ببرید. اگر تجربه خوردن غذاهای معروف فلورانس یا رستوران گردی در این شهر باستانی را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 280

به "11 مورد از معروف ترین غذاهای فلورانس در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد از معروف ترین غذاهای فلورانس در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید