آزبورن گزارش می دهد: معایب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تا دو ماه دیگر (23 ژوئن) برگزار می گردد و در این میان، ستاد تبلیغاتی هر دو گروه مخالف و موافق به شدت در کوشش است تا افکار عمومی مردم بریتانیا را به نفع خود تلطیف کند.

آزبورن گزارش می دهد: معایب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به همین دلیل، جرج آزبورن وزیر دارایی انگلستان که به همراه دیوید کامرون نخست وزیر این کشور از مدافعان سرسخت تداوم حضور در اتحادیه است، میخواهد امروز دوشنبه با انتشار مطلبی در روزنامه تایمز عقاید گروه مخالف را به چالش کشیده و مانع از رای آری مردم بریتانیا به خروج از جمع کشورهای اتحادیه گردد.

به دنبال یادداشت ارائه شده در روزنامه تایمز، آزبورن گزارشی 200 صفحه ای ارائه خواهد داد که از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

*با خروج از اتحادیه، درآمد ملی انگلستان تا سال 2030 میلادی به میزان 6 درصد کمتر از مقدار کنونی آن خواهد بود.

* با خروج از اتحادیه، کاهش ایجاد شده در فراوری ناخالص ملی به طور سالانه معادل 4300 پوند (6000 دلار) به ازای هر خانواده انگلیسی خواهد بود.

* با خروج از اتحادیه، موانع موجود بر سر راه تجارت افزایش یافته، صادرات متحمل ضربه شده و سطح سرمایه گذاری های خارجی و داخلی کاهش می یابد.

*با خروج از اتحادیه، بسیاری از مشاغل تجاری دستکم بخشی از عملکرد خود را به خارج از کشور منتقل می نمایند تا از مزایای بازار واحد اروپا بهرمند شوند.

*همزمان با تضعیف اقتصاد، نرخ بازپرداخت سود افزایش می یابد چرا که سرمایه گذاران در ازای حمایت از دولت برای تامین هزینه بدهی هایش، سود بیشتری طلب می نمایند.

البته، انتظار می رود که انتشار این گزارش 200 صفحه ای، تتش های زیادی را در انگلستان موجب گردد و از همین حالا مخالفین حضور در اتحادیه به آن به چشم شعار تبلیغاتی دولت کامرون نگاه می نمایند.

در عین حال آزبورن پیش بینی می نماید که در صورتی که مردم در همه پرسی 23 ژوئن به خروج از اتحادیه رضایت بدهند، سه سنارویوی محتمل پیش پای انگلستان قرار می گیرد.

*انگلستان مجبور به تبعیت از مدل نروژ خواهد بود. لاز مبه ذکر است که نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست اما از اعضای ناحیه مالی اروپا بوده و این مساله فرصت تجارت با بازار اتحادیه اروپا را برای آن فراهم می نماید.

در عین حال، نروژ با اتحادیه اروپا روابط تجاری دارد و سالیانه مبلغی را به بروکسل پرداخت می نمایند اما تنها بعضی از قواعد اتحادیه اروپا را در زمینه تجاری پذیرفته است.

*انگلستان مجبور به انعقاد یک قرارداد دو جانبه با اتحادیه اروپا شبیه به آنچه که بین کانادا و اتحادیه وجود دارد، خواهد شد. گفتنی است که فرایند حصول توافق کانادا - اتحادیه اروپا هفت سال به طول انجامید.

*انگلستان مجبور به برقراری رابطه تجاری با اتحادیه اروپا تحت قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود و پیروی از این مدل منجر به ایجاد رابطه ای خواهد شد که اتحادیه در حال حاضر با کشورهایی چون روسیه و برزیل دارد.

آزبورن در نهایت اخطار داد که هر یک از این سناریوها معایب خاص خود را داشته و به طور قطع به اقتصاد انگلستان لطمه خواهد زد.

در حقیقت، در مطلبی که امروز دوشنبه در تایمز منتشر خواهد شد، وزیر دارایی انگلستان می کوشد تا مردم بریتانیا را به این باور برساند که اقتصاد آزادی که مبتنی بر مدل اتحادیه اروپا باشد، دایره رقابت شرکت های تجاری را افزایش داده و آنها را در عرصه فناوری های جدید، کارآمدتر و نوآورتر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 454

به "آزبورن گزارش می دهد: معایب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزبورن گزارش می دهد: معایب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید