شروع به کار دانشکده سالمندی بزودی، اورژانس سالمندان راه اندازی می گردد

به گزارش تیم علمی، رئیس اداره سلامت سالمندان ضمن تشریح اقدامات بهداشتی، درمانی و مراقبتی در خصوص سالمندان، از شروع به کار دانشکده سالمندی در آینده نزدیک اطلاع داد.

شروع به کار دانشکده سالمندی بزودی، اورژانس سالمندان راه اندازی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، محسن شتی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی سالمند ضمن تبریک این روز گفت: برنامه های وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت سالمندان در ابعاد مختلف پیگیری می گردد. در حوزه درمان در حال تدوین گایدلاین های خاص مانند تشخیص و درمان دمانس و آلزایمر هستیم همچنین پروتکل هایی برای اورژانس 115 و خدمات فوریت پزشکی در حال تدوین است که مخصوص سالمندان باشد.

وی اضافه نمود: طراحی ارائه خدمات مراقبتی در منزل برای سالمندان هدف مهمی است که در دیگر کشور ها اجرا می گردد، اما در کشور ما هنوز نهایی نشده است همچنین کار روی مراقبت بهداشتی درمانی در مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان با همکاری سازمان بهزیستی انجام می گردد.

شتی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص طب سالمندی اظهارکرد: این موضوع چند سال متوقف شده بود، اما مجددا از سر گرفته شد تا با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی بتوانیم جوابگوی احتیاج جامعه باشیم. آموزش های دانشحویان این رشته حین تحصیل مورد بازنگری قرار می گیرد. همکاران ما در حوزه آموزش وزارتخانه در حال بازنگری کوریکولوم های درسی هستند تا دغدغه مهارت آموزی نداشته باشیم و زمانی که دانشجو فارغ التحصیل می گردد، مهارت کافی داشته باشد. برنامه دوم نیز در مورد فارغ التحصیلان است که دوره های حین خدمت بگذرانند. در این زمینه سازمان ملی مهارت ها اعلام آمادگی نموده است تا دوره های کوتاه مدتی برای فارغ التحصیلان در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه شاخص های مرتبط با سالمندان احتیاجمند اطلاعات دقیق هستیم، گفت: این شاخص ها یاری می نماید تا با شواهد و مستندات تصمیم گیری کنیم. در حوزه آموزش سالمندان از آنجایی که شاید متخصص کافی به اندازه جمعیت سالمندان در سال های آینده نداسته باشیم، اقدام به تهیه محتوا های آموزشی متناسب با سالمند نموده ایم تا در قالب های مختلف بتواند به آگاهی از خود مراقبتی توسط سالمند یاری کند.

شتی اضافه نمود: سایر کشور ها پروژه ای تحت عنوان دانشکده سالمندی دارند که سالمند می تواند بنابر علاقه خود مباحثی را بیاموزد. این طرح با همکاری شهرداری تهران و وزارت علوم قرار است در دانشگاه علوم پزشکی تهران به شکل پایلوت اجرایی گردد.

رئیس اداره سلامت سالمندان تاکید نمود: در حوزه آینده پژوهی سالمندان نیز فعال هستیم تا بدانیم در آینده با شرایطی که داریم شرایط سالمندان چگونه خواهد شد؟ آیا توان مدیریت شرایط را خواهیم داشت؟ آیا هر دستگاه به اندازه سهم خود در حوزه سالمندان کوشش می نماید؟ موضوع سالمندان تنها وابسته به وزارت بهداشت یا یک نهاد دیگر نیست بلکه موضوعی است که تمام نهاد ها باید به آن ورود نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1282

به "شروع به کار دانشکده سالمندی بزودی، اورژانس سالمندان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار دانشکده سالمندی بزودی، اورژانس سالمندان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید