آکادمی دخترانه نرگس 2 در نصرت آباد در راستای اجرای طرح خواهر خواندگی افتتاح شد

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - با حضور مجازی فخرالزمان نیکنام، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه نصرت آباد و جمع کثیری از معتمدین محلی، آکادمی دخترانه نرگس 2 در روستای حاجی آباد پوگی در منطقه نصرت آباد از سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری نهاده شد.

آکادمی دخترانه نرگس 2 در نصرت آباد در راستای اجرای طرح خواهر خواندگی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دفتر امور زنام وزارت آموزش و پرورش، حمیرا رخشانی اظهار کرد: این آکادمی دخترانه نرگس 2 در قالب طرح حامی و در منطقه نصرت آباد ساخته شده است. بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح حامی از دفتر اموز زنان وزارت و پیگیری های فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان و عقد پیمان نامه فی مابین مدرسه منطقه یک تهران و آموزش و پرورش منطقه نصرت آباد این آکادمی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در طرح حامی مدارس برخوردار با مدارس غیر برخوردار و محروم در قالب خواهر خواندگی و بر اساس عقد پیمان فی مابین به یاری یکدیگر می فرایند، توضیح داد: این آکادمی با یاری خیر نیک اندیش سرکار خانم نیک نام و با حمایت و جمع آوری یاری های اولیای گرامی دانش آموزان منطقه یک تهران ساخته شده است. همیشه خیرین نیک اندیش در سیستان و بلوچستان با ساخت و تجهیز موجب شده اند تا دانش آموزان این خطه از کشور عزیزمان از تحصیل محروم نمانند.

رخشانی گفت: ساخت مدارس دخترانه می تواند در کاهش بی سوادی دختران و مادران آینده فرزندان این مرز و بوم و پرورش فرزندان آنان تاثیر بسزایی داشته باشد. متاسفانه در سیستان و بلوچستان علاوه بر نبود زیرساخت های لازم برای تحصیل دانش آموزان خصوصاً دختران، بر اساس بافت قومی و مذهبی نیز بسیاری از دختران از تحصیلات عالیه دانشگاهی محروم هستند.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ابراز داشت: دست تمامی خیرین کشور را برای ساخت مدرسه و کار آفرینی دختران سیستان و بلوچستانی را به گرمی می فشاریم.

دو آکادمی دیگر نیز در این استان در نوبت بهره برداری از سوی نیکنام خیر نیک اندیش منطقه یک تهران قرار دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1402

به "آکادمی دخترانه نرگس 2 در نصرت آباد در راستای اجرای طرح خواهر خواندگی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکادمی دخترانه نرگس 2 در نصرت آباد در راستای اجرای طرح خواهر خواندگی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید