برنامه ونزوئلا برای افزایش تولید نفت

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا)- اتاق نفت ونزوئلا گفت اگر آمریکا با درخواست شرکت دولتی PDVSA برای تجارت نفت ونزوئلا موافقت کند، تولید نفت این کشور می تواند حداقل 400 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

برنامه ونزوئلا برای افزایش تولید نفت

رینالدو کینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت: این افزایش تولید به ونزوئلا که تولیدش در ژانویه به 755 هزار بشکه در روز رسید اجازه می دهد تولیدش را به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز برساند.

مقامات آمریکایی هفته گذشته با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند و از این کشور خواستند در راستای هر گونه توافق برای تسهیل تحریم های نفتی که واشنگتن از سال 2019 علیه کاراکاس اعمال کرده است، بخشی از نفت خود را به آمریکا صادر کند.

رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت: با ظرفیتی که ما داریم، می توانیم 400 هزار بشکه در روز به تولید اضافه کنیم.

این اقدام به نفع شرکت هایی مانند شورون خواهد بود که خواستار موافقت دولت آمریکا و تغییر مجوزها برای سواپ نفت ونزوئلا بودند.

در سال 2021 سقوط آزاد تولید نفت ونزوئلا متوقف شد و صادرات این کشور به 636 هزار بشکه در روز رسید که 12 درصد افزایش در مقایسه با سال 2020 داشت. حتی اگر تحریم های نفتی علیه ونزوئلا فقط برای برخی معاملات تسهیل شود، این کشور می تواند یک میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه کند. پیش بینی ها درباره میزان صادرات ونزوئلا خوش بینی کمتری داشته اند زیرا این کشور به دکلهای حفاری و سرمایه بزرگ برای افزایش تولید نیاز مبرمی دارد. سالها سرمایه گذاری اندک، سوءمدیریت و تحریمهای آمریکا به تولید نفت شرکت PDVSA که در اواخر دهه 90 به 3.7 میلیون بشکه در روز رسیده بود، ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، توافق شرکت های خدمات نفتی کوچک در خصوص پرداخت بدهی و توافق سواپ با ایران به شرکت PDVSA کمک کرد سال میلادی گذشته تولید گریدهای نفتی صادراتی را بهبود دهد اما ونزوئلا هنوز به تولید ماهانه یک میلیون بشکه در روز نرسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2130

به "برنامه ونزوئلا برای افزایش تولید نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ونزوئلا برای افزایش تولید نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید