بستن زندان گوانتانامو، راستی آزمایی خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش تیم علمی، عضو سازمان عفو بین الملل گفت که اگر بایدن درباره خروج نیروها از افغانستان و سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام جدی است باید زندان گوانتانامو را نیز ببندد.

بستن زندان گوانتانامو، راستی آزمایی خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته با تاکید بر اینکه زمان سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام فرارسیده است، اظهار داشت که همه نیروهای آمریکایی تا پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

الی مک کراکن جارر عضو سازمان عفو بین الملل در این باره به هیل گفت که اگر بایدن واقعاً درباره خروج نیروها از افغانستان و سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام جدی باشد باید زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم بایدن بتواند جدول زمانی خود را برای خروج از افغانستان با برنامه بستن گوانتانامو هماهنگ کند، این اقدام نشانه مثبتی برای پایبندی بایدن به تعهدات حقوق بشری خواهد بود.

این درحالی است که شماری از زندانیان گوانتانامو نیز تاکید دارند که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آن ها نیز باید از این زندان آزاد شوند.

نیویورک تایمز نیز می نویسد که بطور سنتی وقتی جنگی سرانجام می یابد، زندانیان زمان جنگ نیز به خانه هایشان فرستاده می شوند اما مخشص نیست که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای زندانیان گوانتانامو که برای جنگ افغانستان باز شده بود چیزی را عوض کند.

در حال حاضر، نزدیک به 20 سال پس از حمله آمریکا به افغانستان، هنوز 40 زندانی در گوانتانامو هستند که بیش از نیمی از آن ها خارج از افغانستان بازداشت شدند و تنها 2 نفر از آن ها تبعه افغانستان هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1661

به "بستن زندان گوانتانامو، راستی آزمایی خروج آمریکا از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستن زندان گوانتانامو، راستی آزمایی خروج آمریکا از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید