ترکیه: به پاکسازی شمال سوریه از تروریست ها ادامه می دهیم

به گزارش تیم علمی، وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه گفت که این کشور به فعالیت های خود در شمال سوریه برای پاکسازی این منطقه از تروریست ها ادامه می دهد.

ترکیه: به پاکسازی شمال سوریه از تروریست ها ادامه می دهیم

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور آنتالیا تعطیلات خرداد همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه گفت که آنکارا به کوشش های خود برای حذف به جامانده تروریست ها از شمال سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش آناتولی، آکار افزود: منطقه چشمه (صلح) به وسیله این عملیات (چشمه صلح) ایجاد شده و از تروریست ها پاک شده است. ما فعالیت های خود را در اینجا با امضای توافق هایی با آمریکا و روسیه هماهنگ نموده ایم. این توافق به خصوص با روسیه به پیش می رود. دوستان ما شب و روز در حال تعقیب تروریست های به جامانده در شرق و غرب این منطقه هستند.

وی که در مراسمی در میان ارتش ترکیه در آنکارا صحبت می کرد، اضافه نمود: تحولات نظامی در دنیا و منطقه چشمگیر بوده و ترکیه باید بازدارندگی و تاثیرگذاری نیروهای مسلح خود را افزایش دهد.

ترکیه هفدهم مهرماه دست به یک اقدام نظامی جدید در خاک سوریه زد و این بار در عملیات موسوم به چشمه صلح حملات به مناطق تحت کنترل گروه های کُرد سوری را در دستور کار قرار داد.

به دنبال این اقدام نظامی، ترکیه با محکومیت های بین المللی روبرو شد و با گذشت چندین روز از شروع این عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه، آنکارا به صورت جداگانه با واشنگتن و مسکو برای توقف این عملیات دو توافق کرد؛ توافق هایی که وجه مشترک آنها دور شدن ی پ گ از مرز ترکیه بوده است.

طبق توافق 22 اکتبر گذشته (30 مهر) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی روسیه باید شبه نظامیان کُرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب نشینی نمایند و مقرر شد تا دو کشور گشت زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 734

به "ترکیه: به پاکسازی شمال سوریه از تروریست ها ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: به پاکسازی شمال سوریه از تروریست ها ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید