تشکیل دو کارگروه تخصصی برای رسیدگی به پرونده بعضی واگذاری ها

به گزارش تیم علمی، نایب رئیس اتاق ایران درباره مصوبه آخرین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 99 به تشکیل دو کارگروه در راستای حل وفصل مسئله توقف فعالیت، فسخ یا ابطال قرارداد واگذاری ها اشاره نمود.

تشکیل دو کارگروه تخصصی برای رسیدگی به پرونده بعضی واگذاری ها

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و قائم مقام دبیر شورای گفت وگو گفت: در این نشست که برای پیگیری مصوبه یکصد و یکمین جلسه شورای گفت وگو با موضوع آنالیز و آسیب شناسی قراردادهای واگذاری به تفکیک مواردی که منتهی به توقف فعالیت، فسخ یا ابطال قرارداد واگذاری شده بودند، برگزار گردید، اعضا به این جمع بندی رسیدند که کارگروهی برای رسیدگی حقوقی به پرونده های موجود تشکیل گردد و از طرفی کارگروهی وظیفه شناسایی بخش هایی که احتیاج به اصلاح قانون دارد را به عهده بگیرد.

سلاح ورزی گفت: آنچه در این نشست مورد تاکید نهاده شد، روح حاکم بر سیاست های اصل 44 و اجرای کامل منویات رهبری در این بخش بود. اعضای شورای گفت وگو معتقدند که هدف اصلی از واگذاری ها تنها فروش یک واحد نیست بلکه کاهش تصدی گری ها و ایجاد توسعه پایدار به جد دنبال می گردد.

نایب رئیس اتاق ایران در ادامه به تاکید رئیس شورای گفت وگو مبنی بر لزوم توجه به رویکرد قوه قضائیه درباره عدم توقف فرآیند فراوری درباره واحدهایی که امروز پرونده آنها درگیر فرایند قضائی است، اشاره نمود.

او همچنین به ارائه گزارشی از سوی حمیدرضا فولادگر درباره جمع بندی کارگروه تخصصی پیگیری مصوبه شورای گفت وگو با موضوع ابطال قراردادهای واگذاری سازمان خصوصی سازی اشاره و توضیح داد: در این کمیته ضمن آنالیز یک به یک پرونده های در دست آنالیز، 15 پیشنهاد مورد توجه نهاده شد که در اختیار اعضای شورا نیز گذاشته شد.

بر اساس اظهارات او در انتهای این نشست از کوشش های محمدعلی دهقان دهنوی، معاون سابق امور مالی وزارت اقتصاد و دبیر وقت هیات مقررات زدایی تقدیر شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1636

به "تشکیل دو کارگروه تخصصی برای رسیدگی به پرونده بعضی واگذاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل دو کارگروه تخصصی برای رسیدگی به پرونده بعضی واگذاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید