تشکیل کمیته ای برای پاسخگوکردن دولت درباره هزینه کردارز4200تومانی

به گزارش تیم علمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیته 5نفره برای جوابگو کردن دولت درباره هزینه کرد ارز 4200 تومانی تشکیل شده است.

تشکیل کمیته ای برای پاسخگوکردن دولت درباره هزینه کردارز4200تومانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مجلس چطور می تواند بر نحوه تخصیص و هزینه کرد ارز 4200 تومانی نظارت کند گفت: کمیسیون تلفیق امروز در مصوبه ای، کمیته را با حضور 5 عضو هیئت دولت تشکیل داد و مسئولیت چگونگی هزینه کرد این ارز از این پس بر عهده این کمیته است.

وی تاکید نمود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صمت و کشاورزی عضو این کمیته مهم نظارتی هستند و باید بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالا های اساسی و دارو نظارت داشته و گزارش آن را به صورت مرتب به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه نمایند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: ارز 4200 تومانی تا به امروز میلیارد ها دلار از ذخایر ارزی کشور را به خود اختصاص داده، اما متاسفانه کالا های اساسی با قیمت آزاد و غیر واقعی در جامعه توزیع شده است که مهم ترین دلیل آن انحراف این ارز از جهت اصلی خود است تاجایی که سود اصلی آن به جیب عده محدودی می رود، بر همین اساس کمیسیون تلفیق با این ساختار و کمیته جدید کوشش می نماید، نحوه هزینه کرد آن و اینکه ارز را چه کسی گرفته و چطور توزیع می گردد را آنالیز کند.

وی از دولت خواست در مقابل همراهی مجلس با خواست دولت کالا های مورد نظر ارز 4200 تومانی را به موقع و بدون افزایش قیمت نسبت به سال 99 در دسترس مردم قرار دهد، در این موضوع مهم جوابگوی احتیاج های مردم و جامعه باشد و به سفره توجه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1554

به "تشکیل کمیته ای برای پاسخگوکردن دولت درباره هزینه کردارز4200تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای برای پاسخگوکردن دولت درباره هزینه کردارز4200تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید