تمدید یک روزه نشست سران اتحادیه اروپا

به گزارش تیم علمی، نشست رهبران اتحادیه اروپا برای تغییر موضع چهار کشور به اصطلاح مقتصد در قبال طرح احیای اقتصاد اروپا یک روز دیگر تمدید شد.

تمدید یک روزه نشست سران اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شرکت نمایندگان امیدوارند که در نشست امروز بتوانند با جلب موافقت هلند و متحدانش یعنی اتریش، دانمارک، سوئد و فنلاند راستا را برای پرداخت یاری مالی 750 میلیارد یورویی به کشورهای عضو به منظور مقابله با تبعات مالی ویروس کرونا هموار نمایند.

انتظار می رود شارل میشل رئیس شورای اروپا تا ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی طرح دیگری را برای جلب نظر کشورهای مخالف پیشنهاد کند. گفته می گردد که در این طرح او با حفظ سقف مبلغ پیشنهادی، ماهیت آن را از یاری مالی به وام سوق داده است.

طرح اصلی احیای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شامل اختصاص 250 میلیارد یورو وام و در کنار آن اعطای 500 میلیارد دلار یاری مالی به کشورهایی می گردد که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس مرگبار کرونا دیده اند ...

هلند که به تعبیر بعضی کشورهای اروپایی نقش پلیس اروپا را ایفا می نماید، خواهان کسب اتفاق آرا برای هر مرحله آزادسازی پول اتحادیه است.

آمستردام و متحدانش اصرار دارند کشورهایی که مشمول چنین یاری هایی می شوند، باید بپذیرند که در قبال این پول دست به انجام اصلاحات اساسی از جمله اصلاحات در بازارهای کار و در سیستم های بازنشستگی خود بزنند. در مقابل کشورهای جنوب اروپا از این موضوع نگرانند که در قبال دریافت این یاری ها مجبور به پذیرش مجموعه ای از برنامه های تحمیلی شوند.

رئیس شورای اروپا طرحی را تحت عنوان ترمز اضطراری پیشنهاد نموده که براساس آن، 72 ساعت به اعضاء برای توقف و درخواست تجدیدنظر در هر مرحله از آزادسازی پول اتحادیه اروپا مهلت داده شده است.

با این حال دیپلمات های حاضر در جلسه می گویند امیدی ندارند که در نشست امروز توافقی حاصل گردد.

به گزارش فایننشال تایمز، یک دیپلمات آلمانی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد گفت سران فرانسه، آلمان، هلند و ایتالیا دیشب جلسات دوجانبه ای را برای آنالیز راه کارهای خروج از بن بست مذاکرات برگزار کردند.

گزارش ها حاکیست که بعضی کشورهای مقتصد پیشنهاد کاهش سقف یاری های مالی و افزایش میزان وام را مطرح نموده اند. اما جوسپه کونته نخست وزیر ایتالیا دیروز به خبرنگاران گفت: بسته پیشنهادی باید با سطح بحران و اثربخشی آن تناسب داشته باشد.

دیپلمات ها می گویند شارل میشل باید امروز طرح تازه ای را برای جلب نظر مخالفان ارائه و یا شکست مذاکرات را اعلام کند.

بدیهی است نتیجه مذاکرات امروز می تواند بیانگر توانایی اتحادیه اروپا برای پاسخگویی به یکی از دشوارترین بحران های این منطقه پس از سرانجام جنگ جهانی دوم باشد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1175

به "تمدید یک روزه نشست سران اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید یک روزه نشست سران اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید