جزئیات جاسوسی آمریکا از سران اروپا، واکنش ها

به گزارش تیم علمی، خبرگزاری خبرنگاران- رسانه های اروپایی گزارش دادند آمریکا با یاری دستگاه اطلاعاتی دانمارک از سال 2012 تا سال 2014 علیه سیاستمداران ارشد در اروپا جاسوسی نموده است.

جزئیات جاسوسی آمریکا از سران اروپا، واکنش ها

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، تحقیقات رسانه های اروپایی نشان می دهد در اقدامات جاسوسی آمریکا از مرکل صدر اعظم آلمان ، فرانک والتر استاین مایر رییس جمهور کنونی و وزیر خارجه وقت آلمان و سایر رهبران اروپایی که سال 2013 میلادی افشا شد سرویس مخفی دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری نموده است.

گزارش نو افشا نموده است پی یر اشتاین بروک وزیر دارایی وقت آلمان هم هدف اقدامات جاسوسی آمریکا قرار گرفته است.

جزئیات جاسوسی آمریکا از مقامات اروپایی

مرکز رسانه رسمی دانمارک (DR) بامداد دوشنبه افشا کرد که آژانس امنیتی ایالات متحده به وسیله کابل های ارتباطی دانمارک از مرکل صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ارشد اروپایی جاسوسی نموده است.

به گزارش رویترز، براساس گزارش مرکز رسانه ای دانمارک، آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) به وسیله همکاری واحد اطلاعات خارجی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد کشورهای همسایه از جمله صدراعظم آلمان استفاده نموده است.

دانمارک با استناد به 9 منبع ناشناس که دسترسی به تحقیقات داشته اند، گزارش داد که این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی در سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال 2015 در خصوص نقش آژانس امنیت ملی ایالات متحده در این مشارکت و همکاری بوده است.

طبق تحقیقاتی که سال های 2012 و 2014 را تحت پوشش قرار می دهد، آژانس امنیت ملی ایالات متحده به وسیله همکاری اطلاعاتی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه سابق آلمان و پیر اشتین برک رهبر مخالف سابق آلمان استفاده نموده است.

سخنگوی دفتر اجرایی صدراعظم آلمان در واکنش به افشاگری اجرا شده به وسیله رسانه دانمارک گفت که به تازگی در خصوص این ادعاها اطلاع یافته است و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

دانمارک متحد نزدیک ایالات متحده، میزبان چندین ایستگاه اصلی کابلهای اینترنتی زیر دریا به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است.

واکنش ها به جاسوسی آمریکا از سران اروپا

دولت فرانسه در واکنش به گزارش رسانه ای درباره همکاری سرویس جاسوسی دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از سران اروپا، این مسئله را صرفاً بسیار جدی توصیف کرد.

دولت فرانسه امروز (دوشنبه) در واکنش به گزارش ها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران ارشد اروپا با یاری سرویس جاسوسی دانمارک، این مسئله را در صورت اثبات بسیار جدی خواند.

کلمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو گفت: بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی ها، در همکاری با سرویس های آمریکایی مرتکب خطا شده اند.

وی اضافه نمود: در صورتی که تعیین گردد آمریکا از رهبران اتحادیه اروپا جاسوسی می نموده، این (مسئله) بسیار جدی خواهد بود.

دولت دانمارک و سرویس جاسوسی این کشور تا به امروز واکنشی به این گزارش نشان نداده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1788

به "جزئیات جاسوسی آمریکا از سران اروپا، واکنش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جاسوسی آمریکا از سران اروپا، واکنش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید