خبرنگاران استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم

به گزارش تیم علمی، رشت-خبرنگاران-استاندار گیلان بر لزوم ایجاد فرصت های شغلی با در نظر داشتن توانمندی های محلی برای ، تحقق راهبرد توسعه تاکید نمود .

خبرنگاران استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع عصر شنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان شفت گفت: شفت، زادگاه علما و فرزانگان بسیاری بوده که در تاریخ فرهنگی و اجتماعی این منطقه درخشش های زیادی داشته اند و در اذهان مردم ماندگار هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نقش آفرینی مردم به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی ایران نیز نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است؛ ادامه داد: هیچ افتخاری ارزشمندتر از این نیست که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب، از انسان به نیکی یاد کنند.

زارع گفت: این یک وظیفه برای مسئولان و خدمتگزاران است که تمام کوشش و همت خود را برای جلب رضایت مردم مصروف کنند.

کننده عالی دولت در گیلان تاکید نمود: امروز همگی رسالت سنگین و امانتی بر عهده داریم و باید یکصدا و همدل برای پیشبرد امور، وظیفه خدمتگزاری به مردم را به درستی انجام دهیم.

وی اعلام کرد: نگاهی منصفانه و واقع بینانه به گذشته بخوبی نشان می دهد که اقدامات زیادی در جهت ارتقاء سطح خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است که البته به هیچ وجه به این میزان قانع نیستیم.

استاندار به وجود ظرفیت های بسیار در گیلان بویژه شهرستان شفت که هنوز به فعلیت درنیامده، اشاره و اعلام کرد: طبق ابلاغیه وزارت کشور ، شهرستان شفت با رویکرد ارتقاء شاخص های تاثیرگذار و مهم توسعه اجتماعی ، مالی و عمرانی بعنوان شهرستان کمتر توسعه یافته، اعلام شده و باید از این فرصت برای برطرف مسائل، زدودن کاستی ها و ساماندهی امور بهره گرفت.

وی نخستین گام در راستا توسعه را برنامه عملی برای استفاده از ظرفیت های شهرستان شفت و استان گیلان مطابق با شناسنامه فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان عنوان و توضیح داد: موفقیت در این راه جز با جلب مشارکت مردم بویژه جوانان و کارآفرینان محقق نمی گردد و این مهم، اصلی ترین انتظارم از فرماندار جدید است.

کننده عالی دولت در گیلان تاکید نمود: باید با بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی؛ فضای کسب و کار رونق گرفته و فرصت های متعدد شغلی با در نظر داشتن توانمندی های محلی ایجاد گردد.

وی بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه شهرستان شفت و بستر مناسب ایجاد اشتغال عنوان و اعلام کرد: در این راستا باید زیر ساخت های لازم برای تقویت این صنعت در قالب هایی چون احداث شهرک های گلخانه ای، ترویج نوغان داری و دیگر صنایع وابسته از جمله دامپروری فراهم گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه صنایع پاک همسو با محیط زیست، موجب توسعه پایدار می گردد، بر ضرورت توجه به این موضوع بطور ویژه در شهرستان شفت تأکید و افزودا: جنگل های هیرکانی و اقلیم متنوع طبیعی استان از موهبت های الهی و ظرفیت های ارزشمند گیلان است و در جهت حفظ این نعمت، زراعت چوب بعنوان طرح راهبردی توسعه پایدار زیست محیطی و بهترین راه تأمین مواد اولیه مورد احتیاج صنایع سلولزی و بخش های وابسته به این حوزه است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری در مراسم درختکاری مبنی براینکه ترویج زراعت چوب یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، گفت: انتظار دارم با توجه به پوشش جنگلی شفت، این طرح با جدیت در شهرستان اجرا گردد چراکه هم موجب حفظ ثروت طبیعی جنگل می گردد و هم منجر به درآمدزایی و اشتغال زایی خواهد شد.

زارع، تقویت شهرک صنعتی شفت در جهت فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان و تحصیل کردگان منطقه را یکی دیگر از انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان و اعلام کرد: رسیدگی به زیرساخت های شفت و کوشش برای ارتقاء شاخص های شهرستان در عرصه های مالی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی همچون طرح های راهسازی، تکمیل پل های نیمه تمام و غیره باید در سایه همکاری مدیران استانی با فرماندار جدید اقدام گردد.

کننده عالی دولت در گیلان جبران عقب ماندگی ها و برطرف کاستی ها را احتیاجمند عزم و همت همگانی دانست و گفت: پرداختن به هر کاری که فرایند توسعه گیلان را به تأخیر بیاندازد، پذیرفتنی نیست و برای محقق شدن برنامه های توسعه شفت باید پیگیری های مجدانه و شبانه روزی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش رو بودن مهمترین رویداد سیاسی - اجتماعی قرن جدید یعنی انتخابات نیز اشاره و افزود: از بزرگان، نخبگان، احزاب، گروه های مرجع، سازمان های مردم نهاد و هر ظرفیتی که می تواند بسترساز افزایش مشارکت در انتخابات باشد؛ دعوت می کنیم که به میدان آمده و با آگاهی بخشی عمومی، اهمیت حضور مردم و نقش آفرینی آنان در این عرصه مهم را تبیین کنند.

در سرانجام این مراسم با قدردانی از کوشش های محمد حسن پور در دوران تصدی سرپرستی فرمانداری شفت، ابراهیم چراغی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی گردید.

استان گیلان، از استان های شمالی ایران به مرکزیت شهر رشت است.این استان، از شمال به دریای خزر متصل بوده و دارای مرز آبی با کشورهای حاشیه دریا می باشد و به وسیله آستارا نیز دارای مرز خاکی با جمهوری آذربایجان است ، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می گردد. مساحت گیلان 14 هزار و 44 کیلومترمربع و جمعیت آن طبق سرشماری 1395، دو میلیون و 530 هزار نفر است.استان گیلان به 16 شهرستان تقسیم شده که عبارتند از: آستارا،آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، سیاهکل،شفت،رشت،رودبار،رودسر، رضوانشهر،صومعه سرا، فومن،لاهیجان،لنگرود، ماسال .

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1585

به "خبرنگاران استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید