خبرنگاران مقام اروپایی: هدف از نشست وین بازگشت کامل و موثر به برجام است

به گزارش تیم علمی، لندن - خبرنگاران - معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: هدف روشن ما در این نشست بازگشت به اجرای کامل و موثر توافق از سوی تمام طرفها است.

خبرنگاران مقام اروپایی: هدف از نشست وین بازگشت کامل و موثر به برجام است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، انریکه مورا، هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک روز سه شنبه در توئیتی توضیح داد که باید از فضای دیپلماتیکِ حاصل از نشست امروز، برای بازگشت برجام به ریل اصلی استفاده کرد.

نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در ادامه جلسات فصلی گروه 1+4 در وین برگزار گردید. اعضای برجام آدینه گذشته به صورت مجازی تشکیل جلسه داده و در جریان آن چشم انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند. آن ها همچنین آمادگی خود را جهت آنالیز موضوع با نگرش مثبت و در یک کوشش جمعی مورد تاکید قرار دادند.

اعضا در انتها موافقت کردند این جلسه (کمیسیون مشترک) را در وین از سر بگیرند تا اقدامات اجرایی مربوط به لغو تحریم ها و (اقدامات) هسته ای را از جمله به وسیله تشکیل جلسات گروه های کارشناسی معین نمایند.

پیش از برگزاری نشست، رایزنی های فشرده میان هیات های مختلف در وین پایتخت اتریش جریان داشت.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه که ریاست هیات ایرانی را در نشست امروز برعهده دارد دیشب با رئیس هیأت چین و امروز با رئیس هیات روسیه ملاقات داشت.

عراقچی همچنین ساعت ده امروز هم با آقای مورا هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک ملاقات نموده و آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون را مرور نمود.

توافق هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 و اتحادیه اروپا در سال 1394 به امضا رسید و به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد. اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 18 اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق انتها داد و تروریسم مالی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش شروع کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1622

به "خبرنگاران مقام اروپایی: هدف از نشست وین بازگشت کامل و موثر به برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام اروپایی: هدف از نشست وین بازگشت کامل و موثر به برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید