خبرنگاران چین برای تامین واکسن کرونا با کشورهای در حال رشد همکاری می نماید

به گزارش تیم علمی، پکن- خبرنگاران- وانگ یی وزیر خارجه چین در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت که پکن با کشورهای در حال رشد برای فراوری و تامین واکسن کرونا و مهار همه گیری همکاری می نماید.

خبرنگاران چین برای تامین واکسن کرونا با کشورهای در حال رشد همکاری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از شین هوا، وی روز شنبه گفت که چین مایل است در حد توان خود در فراوری واکسن کوشش نموده و احتیاج کشورهای در حال توسعه از جمله اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) را نیز دراین زمینه در اولویت قرار دهد.

عضو ارشد شورای دولتی و وزیر خارجه چین توضیح داد که در این باره گفت و گوهایی با فرستاده رییس جمهور اندونزی و وزیر خارجه فیلیپین داشته است و میخواهد با دیگر کشورهای منطقه در راستای این همکاری رایزنی کند.

وی درباره اینکه چین چطور به تعهداتش در ساخت واکسن و یاری به دیگر کشورها برای دستیابی به آن عمل خواهد نمود، گفت: ویروس مرز نمی شناسد و تا زمانی که همه کشورها از این اپیدمی خلاص شوند، مبارزه دنیای با کووید 19 به منزله پیروزی نهایی خواهد بود.

وانگ یی یادآورشد که واکسن ها سلاح نهایی برای غلبه بر همه گیری هستند و در ارتباط با مسایل بهداشتی و تندرستی بشر ، کشورهای دنیا باید با یکدیگر همکاری نمایند. این مبارزه به تنهایی به نتیجه نمی رسد زیرا منابع کشورها محدود است.

وزیر خارجه چین درمورد اینکه چین یکی از پیشتازان فراوری واکسن در دنیا است، گفت: چین توالی ژنتیکی ویروس را در مراحل اولیه شیوع به موقع با سازمان بهداشت دنیای به اشتراک گذاشته و شرایط لازم را برای فراوری واکسن دنیای ایجاد نموده است.

وانگ گفت: چین به تعهد خود برای ساخت واکسن به عنوان یک محصول عمومی برای کل دنیا پایبند و در زمینه تامین واکسن برای کشورهای در حال توسعه آماده است.

وی ادامه داد: کشورهای جنوب شرقی آسیا در بخش تحقیق و توسعه واکسن چین آنالیز های زیادی انجام داده و ابراز امیدواری نموده اند که در زمینه تحقیق و توسعه واکسن، خرید، فراوری و استفاده از واکسن همکاری همه جانبه داشته باشند.

وانگ اضافه کرد: چین نیز آماده یاری به کشورهای بیشتری برای دسترسی به واکسن ها و توانایی تهیه آنها است. پکن به کشورها برای غلیه بر همه گیری و حفاظت از سلامت دنیای یاری می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1318

به "خبرنگاران چین برای تامین واکسن کرونا با کشورهای در حال رشد همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین برای تامین واکسن کرونا با کشورهای در حال رشد همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید