داور: حکمتیار به دنبال براندازی در افغانستان است

به گزارش تیم علمی، یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون ها در پاکستان گفت که حکمتیار سیاستمدار شکست خورده ای است که برای براندازی دولت افغانستان کوشش می نماید آما هیچکس نمی تواند جنگ را بر افغان ها تحمیل کند.

داور: حکمتیار به دنبال براندازی در افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، محسن داور از رهبران حفاظت از پشتون های پاکستان در گردهمایی عظیم این جنبش در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان تأکید کرد: جنبش حفاظت از پشتون ها حدود ندارد و شامل اقوام دو سوی خط دیورند است؛ بنابراین تا زمانی که یک مبارز از این جنبش زنده باشد، کسی نمی تواند جنگ را بر افغان ها تحمیل کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

داور با اشاره به سفر اخیر حکمتیار به پاکستان و تشریفات ویژه اسلام آباد گفت: حکمتیار یک سیاستمدار شکست خورده در فضای سیاسی افغانستان است و مردم او را در انتخابات طرد کردند.

وی ادامه داد: حکمتیار باوجود شکست در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دولت فعلی این کشور را نامشروع می داند و خواهان براندازی آن به وسیله جنگ شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رهبر حزب اسلامی که هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد اواخر ماه گذشته به دعوت رسمی دولت پاکستان به این کشور سفر کرد و طی بازدید از اسلام آباد نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار داد.

وحید عمر مشاور رئیس جمهور افغانستان و رئیس اداره ارتباطات عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری نیز در واکنش به اظهارات حکمتیار در اسلام آباد گفته بود که رهبر حزب اسلامی برای براندازی نظام افغانستان کوشش می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1372

به "داور: حکمتیار به دنبال براندازی در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور: حکمتیار به دنبال براندازی در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید