داوطلبان آزمون سراسری در خراسان رضوی به رقابت پرداختند

به گزارش تیم علمی، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در دومین روز برگزاری آزمون سراسری، 11 هزار و 313 داوطلب گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی و 26 هزار و 768 داوطلب گروه علوم انسانی در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

داوطلبان آزمون سراسری در خراسان رضوی به رقابت پرداختند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جواد ساده، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تعداد داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز پنج هزار و 559 نفر شامل 2 هزار و 559 نفر زن و سه هزار نفر مرد هستند و در گروه علوم انسانی فقط 24 زن و 36 مرد در این حوزه حضور دارند.

ساده با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داد: بر اساس پروتکل های صادر شده فاصله مصوب یک متر و 80 سانتی متر بین داوطلبان در چیدمان جایگاه ها رعایت شده است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ضدعفونی کردن جایگاه ها، دستگیره ها، سرویس های بهداشتی و همچنین تمامی جهت های تردد داوطلبان در چند نوبت پیش از آزمون و بعد از آزمون، تب سنجی داوطلبان و عوامل اجرایی در تمامی حوزه ها از دیگر برنامه های این دستورالعمل بهداشتی است که در دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: برای رعایت موارد بهداشتی از داوطلبان خواسته می گردد از هرگونه تجمع در داخل و خارج از حوزه های امتحانی پرهیز نمایند و وسایل اضافی نیز به همراه نداشته باشند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای داوطلبان مشکوک به بیماری که بر اساس خود اظهاری و یا تشخیص ناظران بهداشتی دارای علائمی باشند نیز اتاق ایزوله و جداگانه ای پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: نماینده ای نیز از مرکز بهداشت در تمامی حوزه ها و در طول برگزاری آزمون استقرار خواهد داشت تا بر رعایت موارد بهداشتی نظارت کامل صورت گیرد.

ساده ادامه داد: ضروری است تا داوطلبان از ماسک سه لایه بدون فیلتر و دستکش در طول زمان حضور در محل آزمون استفاده نمایند.

آزمون سراسری کنکور سال 99 در چهار روز متوالی چهارشنبه، پنجشنبه، آدینه و شنبه در حال برگزاری است.

بر همین اساس در روز اول داوطلبان گروه هنر، در روز دوم گروه علوم ریاضی و علوم انسانی و در روز سوم داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون خود را برگزار می نمایند و طبق برنامه ریزی اجرا شده در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون داوطلبان گروه زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان خراسان رضوی 106 هزار و 529 نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1230

به "داوطلبان آزمون سراسری در خراسان رضوی به رقابت پرداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان آزمون سراسری در خراسان رضوی به رقابت پرداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید