درخواست روسیه از ناتو برای آنالیز دقیق پیشنهاد موشکی پوتین

به گزارش تیم علمی، وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای عضو ناتو، به خصوص آلمان، خواست تا با دقت پیشنهاد اخیر پوتین درباره عدم استقرار موشک های برد متوسط در اروپا مطالعه کند تا عواقب منفی از بین رفتن پیمان نابودی موشک ها به حداقل برسد.

درخواست روسیه از ناتو برای آنالیز دقیق پیشنهاد موشکی پوتین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که مسکو از کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می خواهد تا بیانیه رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره تنش زدایی شرایط با توجه به مسئله استقرار موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر، به ویژه پیشنهاد بازرسی متقابل از تأسیساتی که باعث نگرانی طرفین می گردد، را به دقت مطالعه کند و طرف روسی آماده است تا ماهیت این پیشنهاد را روشن سازد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است: ما از شما می خواهیم تا در ابتدا ابتکارعمل طرف روسی را به دقت مطالعه و تجزیه و تحلیل کنید. ما آماده هستیم که پیشنهادات خود را شرح دهیم. ما همچنان برای کار سازنده در این زمینه آمادگی داریم تا عواقب منفی از بین رفتن پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر را بر اساس اصول امنیتی برابر و غیر قابل تقسیم و در نظر دریافت متعادل منافع طرفین به حداقل برسانیم. ما روی برخورد مسئولانه از طرف کشورهای عضو ناتو، به ویژه آلمان، حساب می کنیم.

وزارت امور خارجه یادآور شد که بیانیه ولادیمیر پوتین به اقدامات عملی اشاره دارد که مستقیماً در برطرف نگرانی های روسیه و کشورهای ناتو نقش دارد. به همین دلیل، این وزارتخانه نظریه سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان که گفته این ابتکارعمل چیز جدیدی نیست را عجیب خوانده و این ادعا که روسیه خود از پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر خارج شده را کاملا نادرست نامید.

وزارت خارجه روسیه در این رابطه شرح داد: ما هیچ اقدامی برای خروج از این توافقنامه انجام ندادیم. ایالات متحده یک طرفه از آن خارج شد و در نتیجه این پیمان فسخ گشت. ضمن اینکه فدراسیون روسیه در تمام مدت اعتبار این توافقنامه، کاملاً متعهد به آن بوده و تا آخرین لحظه به طور مداوم برای حفظ آن کوشش می کرد. این در حالی است که اکنون نیز طرف روسی برای حل و فصل اختلافات موجود، ابتکارات زیادی را ارائه داده و اطمینان دارد که اجرای آنها حفظ توافقات در این زمینه را ممکن می سازد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دوشنبه این هفته در بیانیه ای، اقدامات مضاعفی برای تنش زدایی اوضاع در قاره اروپا، با توجه به خروج آمریکا و توقف اجرای پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر ، را پیشنهاد کرد.

پوتین از آمادگی روسیه برای عدم استقرار موشک های روسی 9 M729 در بخش اروپایی این کشور، که واشنگتن آنها را نقض پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر دانسته، خبر داده و در عین حال هشدار داد که این مسئله تنها به شرط اقدام متقابل از سوی کشورهای عضو ناتو امکان پذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1349

به "درخواست روسیه از ناتو برای آنالیز دقیق پیشنهاد موشکی پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه از ناتو برای آنالیز دقیق پیشنهاد موشکی پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید