تور ارزان اروپا: دستور پوتین به شرکت گازپروم برای افزایش صادرات گاز به اروپا

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه بحران کنونی انرژی در اروپا می تواند عواقب منفی برای این کشور داشته باشد، شرکت گازپروم را موظف کرد پس از تکمیل مخازن داخلی، حجم صادرات گاز به کشورهای اروپایی را افزایش دهد.

تور ارزان اروپا: دستور پوتین به شرکت گازپروم برای افزایش صادرات گاز به اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که شرایط بازار انرژی اروپا همچنان بسیار ناپایدار است و این وخامت اوضاع خطرات خاصی هم برای روسیه در پی خواهد داشت.

پوتین عصر روز چهارشنبه در نشست مربوط به بهره برداری و توسعه توان بالقوه منابع گازی منطقه یامال (در شمال روسیه) که بصورت کنفرانس ویدئویی در آن شرکت داشت، گفت: در شرایط کنونی مالی دنیا و با توجه به روابط مرسوم نزدیک روسیه با کشورهای اروپایی، وخامت کنونی بازار انرژی اروپا خطرات خاصی را نیز برای کشور ما در پی دارد.

وی یادآور شد که از قبل به دولت دستور داده که تا تاریخ اول ماه نوامبر (10 آبان ماه) مجموعه اقدامات ویژه ای در این رابطه انجام گردد تا عواقب منفی بحران انرژی و بی ثباتی بازار مواد سوختی و در نتیجه محصولات غذایی در اروپا برای روسیه به حداقل برسد.

رئیس جمهوری روسیه این نکته را مورد توجه قرار داد که رشد شدید قیمت انرژی منجر به مشکلاتی در عرصه صنایع مختلف و کشاورزی خواهد شد و تأکید کرد که شرایط کنونی در اروپا آشکارا نشان می دهد که همکاری های قابل اطمینان در عرصه انرژی تا چه میزان با اهمیت هستند.

ولادیمیر پوتین در همین رابطه به شرکت گازپروم روسیه یادآور شد که بطور کامل به تمامی تعهدات درازمدت خود با کشورهای اروپایی عمل کند.

وی بعلاوه این شرکت را موظف کرد که پس از تکمیل تزریق گاز به مخازن زیرزمینی در داخل روسیه، حجم صادرات گاز طبیعی به اروپا را افزایش دهد.

پوتین اضافه نمود: چنین اقدامی این امیدواری را بوجود می اورد که تعهدات شرکت گازپروم با ثبات و با اطمینان کامل اجرا شده و شرکای اروپایی ما بتوانند در فصل پاییز و زمستان انرژی کافی در اختیار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1952

به "تور ارزان اروپا: دستور پوتین به شرکت گازپروم برای افزایش صادرات گاز به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: دستور پوتین به شرکت گازپروم برای افزایش صادرات گاز به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید