پوتین شرایط بازار جهانی انرژی را پیچیده خواند، تهدید ترامپ درباره تحریم روسیه و عربستان

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهوری روسیه گفت: در نتیجه شیوع ویروس کرونا، بازار جهانی انرژی پیچیده و با کاهش شدید قیمت روبرو شده و در شرایط کنونی وظیفه اصلی جامعه جهانی کوشش برای ثبات بلندمدت بازار است که به نفع فراوری کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

پوتین شرایط بازار جهانی انرژی را پیچیده خواند، تهدید ترامپ درباره تحریم روسیه و عربستان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (آدینه 3 آوریل) اظهار داشت که شرایط بازار دنیای انرژی پیچیده شده و گسترش فراگیر ویروس کرونا منجر به کاهش تقاضا شده است.

بر اساس اطلاعات منتشره در سایت رسمی کاخ کرملین، پوتین در نشستی در نشستی با مقامات مسئول درباره شرایط بازار دنیای انرژی تأکید کرد: همه گیر شدن ویروس کرونا تقریباً بر کل اقتصاد دنیا تأثیر گذاشته که منجر به افت شدید و فشرده شدن تقاضا، در وهله نخست از سوی مصرف نمایندگان اصلی منابع انرژی، یعنی حمل و نقل ، صنعت و بعضی صنایع دیگر می گردد. شرایط بازار نفت می تواند منجر به خطراتی برای فناوری های عالی داشته باشد و این مسئله نمی تواند باعث نگرانی نگردد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است تا فراوری نفت به 10 میلیون بشکه در روز کاهش یابد، ادامه داد: ما شرایط را با دقت زیر نظر داشته و تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. من یک بار دیگر تکرار می کنم که وظیفه اصلی ما ثبات بلند مدت بازار به نفع فراوری نمایندگان و مصرف نمایندگان است.

رئیس جمهوری روسیه معتقد است که جلوگیری از رشد شدید قیمت نفت به نفع جامعه دنیای است، برای اینکه صنعت نفت پس از بهبود اوضاع که اجتناب ناپذیر است ، می تواند با کمبود منابع انرژی و بعد از آن نیز با کمبود سوخت روبرو گردد.

وی اطمینان داد که روسیه هرگز خواهان کاهش یا افزایش بسیار شدید قیمت نفت نبوده است. به گفته وی ، 42 دلار در هر بشکه قیمتی است که اقتصاد این کشور با آن احساس راحتی می نماید.

رئیس جمهوری روسیه جمع بندی کرد: من معتقدم که به منظور ایجاد توازن در بازار نفت و کاهش فراوری در نتیجه شرایط کنونی دنیا، ضروری است تا بصورت جمعی کوشش کرد.

پوتین با اشاره به اینکه همه چیز باید براساس اصل مشارکت اتفاق بیفتد، اضافه نمود: شرکای ما درک می نمایند که صحبت می تواند بر سر کاهش سطح فراوریی باشد که قبل از بحران وجود داشت ، یعنی در سطح فراوری در سه ماهه نخست امسال.

ترامپ روسیه و عربستان را به تحریم نفتی تهدید کرد

در عین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که اگر چه ایالات متحده فعلاً تحریم ها یا وظایفی را بر روسیه و عربستان سعودی تحمیل ننموده است، ولی در آینده ممکن است دست به چنین اقداماتی بزند.

وی تهدید کرد، در صورتی که مقامات مسکو و ریاض از رفتار نادرست خود با واشنگتن دست برندارند، چنین سناریویی قطعاً تحقق خواهد یافت.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: عوارض گمرکی پول زیادی برای کشور ما به همراه دارد. من پیش از این آنها را در رابطه با چین و سایر کشورها اعمال نموده ا م. آیا به فکر اعمال دوباره چنین عوارضی هستم؟ خیر. آیا من این کار را در مورد نفت انجام خواهم داد؟ بله ممکن است. آیا این کار را همین الان انجام خواهم داد؟ خیر.

به گفته ترامپ ، فدراسیون روسیه و عربستان سعودی به قدری میزان فراوری نفت خود را افزایش داده اند که نفت اکنون ارزان تر از آب شده است ، ولی شرایط بازار به زودی آنها را مجبور به کاهش فراوری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 957

به "پوتین شرایط بازار جهانی انرژی را پیچیده خواند، تهدید ترامپ درباره تحریم روسیه و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین شرایط بازار جهانی انرژی را پیچیده خواند، تهدید ترامپ درباره تحریم روسیه و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید