ملاقات هیأتی از شبه نظامیان کرد سوری با مقامات مصری در ادامه تنش بین آنکارا و قاهره

به گزارش تیم علمی، هیأتی از شبه نظامیان کرد سوریه با وزیر امور خارجه مصر در قاهره ملاقات و بر لزوم مقابله با کوشش های ثبات زا در شمال سوریه تأکید کرد.

ملاقات هیأتی از شبه نظامیان کرد سوری با مقامات مصری در ادامه تنش بین آنکارا و قاهره

بهترین تجربه سفر را با تور نوروز 99 ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأتی از شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در قاهره با مقامات مصری ملاقات کرد.

الهام احمد رئیس مشترک کمیته اجرایی این شبه نظامیان که ریاست هیأت مذکور را برعهده داشت، دیروز (شنبه) در مقر وزارت خارجه مصر، با سامح شکری، وزیر خارجه این کشور ملاقات نموده است.

بنا بر اعلام حساب توییتری وزارت خارجه مصر، دو طرف طی این ملاقات، در خصوص راه های مقابله با کوشش ها جهت برهم زدن ثبات و امنیت مردم سوریه و تمامیت ارضی این کشور رایزنی کردند. ترکیه دو ماه پیش عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه انجام داد، اما این عملیات با توافق آنکارا با واشنگتن و مسکو متوقف شد.

مهر ماه گذشته نیز هیأتی از شبه نظامیان کرد سوریه با وزیر خارجه مصر ملاقات نموده بود. به نظر می رسد تحولات اخیر شمال لیبی طی هفته گذشته و کوشش ترکیه برای حضور در این منطقه، مصر را بر آن داشته، دست به اقدام دیپلماتیک در برابر اقدامات سیاسی و نظامی ترکیه در لیبی که حیات خلوت مصر به شمار می رود، بزند.

دولت ترکیه هفته گذشته دو تفاهم نامه همکاری نظامی و امنیتی و ترسیم مرزهای آبی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد و مجلس ترکیه این تفاهم نامه ها را به قانون تبدیل کرد. امضای این تفاهم نامه ها و حمایت سیاسی و نظامی ترکیه از این دولت که قاهره آن را اخوانی می داند، مصر و بعضی کشورهای عربی و اروپایی را به واکنش و محکوم کردن این روابط واداشت.

روابط ترکیه با مصر از سال 2013 به دنبال برکناری محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب مصر بعد از انقلاب 2011 و سرنگونی حسنی مبارک، وارد مرحله متشنج شده و روابط این دو کشور قطع شده است.

ترکیه این اقدام ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع وقت مصر علیه دولت مرسی را کودتا می داند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از آنکه محمد مرسی به دلایل مبهمی حین محاکمه درگذشت، از او به عنوان شهید یاد کرد؛ اقدامی که ناراحتی شدید قاره را در پی داشت.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 728

به "ملاقات هیأتی از شبه نظامیان کرد سوری با مقامات مصری در ادامه تنش بین آنکارا و قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات هیأتی از شبه نظامیان کرد سوری با مقامات مصری در ادامه تنش بین آنکارا و قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید