سرکوب ده ها روزنامه نگار هندی منتقد پاسخ دولت به کرونا

به گزارش تیم علمی، دولت هند همزمان با خط سیر افزایشی موارد کووید 19، به سرکوب پوشش رسانه ای برخاسته که از نحوه مدیریت بیماری همه گیر کرونا توسط دولت انتقاد کند.

سرکوب ده ها روزنامه نگار هندی منتقد پاسخ دولت به کرونا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به نقل از روزنامه گاردین، بیش از 50 روزنامه نگار هندی بازداشت شده اند، علیه آن ها شکایت پلیس تنظیم شده یا مورد آزار جسمانی قرار گرفته اند.

بیشتر کسانی که با این اقدامات روبرو شده اند، روزنامه نگاران مستقلی هستند که در مناطق روستایی هند کار می نمایند، جایی که بیش از 60 درصد جمعیت 1.35 میلیاردی هند در آن سکونت دارند.

اُم شارما، روزنامه نگار یک روزنامه هندی در هیماچال پرادش، ایالت کوهستانی در شمال هند، در این باره گفت: پیغام غیرمستقیم این است که ما نمی توانیم دولت را بد نشان دهیم؛ اهمیتی ندارد اگر مجبور باشیم چشممان را به روی مسائلی که می بینیم، ببندیم. پلیس وی را به خاطر یک گزارش زنده فیسبوکی که کارگران نیازمند غذا در جریان قرنطینه را نشان می داد، محکوم نموده است.

شارما با اتهاماتی نظیر انتشار اطلاعات نادرست، نافرمانی از دستور یک خادم عمومی و رفتار توأم با سهل انگاری در قبال شیوع عفونت یک بیماری خطرناک، روبرو است.

قسمتی از قرنطینه عظیم ترین جمعیت جهان هفته گذشته، پس از 10 هفته که با تشدید نابرابری های اجتماعی و مالی و ضربه دیدن قشر آسیب پذیر در پی از دست دادن یک شبه کار همراه بود، برداشته شد. تا روز پنجشنبه، 1.58 میلیون نفر در هند به بیماری مبتلا شده و 38 هزار نفر نیز بر اثر آن درگذشته اند.

ساعاتی پیش از اعلام قرنطینه، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ویدئو کنفرانسی با 20 صاحب و سردبیر سازمان های رسانه ای چاپی هند برگزار کرد و گفت: مهم بود که با شیوع نااُمیدی، منفی گرایی و شایعه مقابله کنیم.

آمار کرونا هند

شیوه مدیریت بیماری توسط مودی، به خاطر تغییر سیاست او و ناکامی در محدود کردن شیوع ویروس، مورد انتقاد فزاینده قرار گرفته و این ها باعث شده هند، سومین کشور با بیشترین آسیب از کووید 19، بعد از آمریکا و برزیل باشد.

هند در حال حاضر با افت دو رتبه، در صندلی 142 فهرست جهانی آزادی مطبوعات، از مجموع 180 کشور قرار گرفته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1180

به "سرکوب ده ها روزنامه نگار هندی منتقد پاسخ دولت به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکوب ده ها روزنامه نگار هندی منتقد پاسخ دولت به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید