صادرات و واردات چین کاهش یافت

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: صادرات چین در ماه ژانویه 3.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت در حالی که واردات این کشور نیز 19.9 درصد افت داشت.

صادرات و واردات چین کاهش یافت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، صادرات چین در ماه ژانویه 3.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته، در حالی که واردات این کشور نیز 19.9 درصد افت داشت. بدین ترتیب میزان صادرات و واردات این کشور اختلاف قابل توجهی را نسبت به پیش بینی های قبلی شاهد بود و موجب ثبت مازاد تجاری ماهیانه 60 میلیارد دلاری برای این کشور شد.

تحلیلگران به تصور اینکه سیاست های انبساطی در اروپا تقاضا برای کالاهای چینی را افزایش خواهد داد، انتظار داشتند میزان صادرات این کشور 6.3 درصد افزایش یابد و رقم واردات چین نیز تنها 3 درصد افت کند.

اما بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره گمرک چین در روز یکشنبه، صادرات چین در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل، 12 درصد کاهش یافت، در حالی که واردات این کشور افت 21.1 درصدی را شاهد بود.

این کاهش ناشی از افت شدید واردات کالاهای مختلف به خصوص واردات زغال سنگ بود که نسبت به ماه دسامبر 40 درصد کاهش یافت و به 16.78 میلیون تن رسید. همچنین واردات نفت خام چین در ماه ژانویه 7.9 درصد کاهش داشت.

تحلیلگران معتقدند، با توجه به اختلالات فصلی قوی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی سخت می توان این آمارها را تفسیر کرد. سال نوی چینی در سال گذشته مصادف با ماه ژانویه میلادی بود و سال جاری این مناسبت در ماه فوریه قرار گرفته است.

مقامات چینی گفته اند، با وجود اینکه آنها انتظار داشتند میزان صادرات افزایش یابد، این بخش در سال 2015 همچنان با موانعی روبرو خواهد بود.

پس از ثبت رشد فراوری داخلی 7.4 درصدی برای سال 2014، انتظار می رود که دولت چین، هدف گذاری خود برای فراوری رشد ناخالص داخلی در سال 2015 را به حدود 7 درصد کاهش دهد.

21

منبع: تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 621

به "صادرات و واردات چین کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات و واردات چین کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید