طرز تهیه کیک عسلی روسی

به گزارش تیم علمی، در این مطلب قصد داریم روش تهیه کیک عسلی روسی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک عسلی روسی

به گزارش ، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک عسلی روسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اندازه لیوان استفاده شده: 200 میلی

اندازه قالب: 25 سانتیمتر

100 گرم کره

3 قاشق غذاخوری عسل

3 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری ماست

1 لیوان شکر

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

آرد (مقدار گفته نشده حدود 3، 3 و نیم لیوان)

1 لیوان شکر

2 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری سرپر نشاسته (ذرت یا گندم)

2 قاشق غذاخوری سرپر آرد

100 گرم کره

1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

5 لیوان شیر

100 گرم خامه

کره و عسل را داخل قابلمه کوچکی ریخته روی اجاق بذارید. با حرارت کم تا وقتی کره آب گردد هم بزنید سپس اجاق را خاموش کنید جوش شیرین را اضافه کنید هم بزنید و کنار بذارید.

تخم مرغ و شکر را داخل ظرف دیگری ریخته با همزن دستی خوب هم بزنید. ترکیب عسل و کره ای که حاضر نموده اید را به تخم مرغ و شکر اضافه کنید و همزمان با همزن دستی هم بزنید. ماست را اضافه کنید و هم بزنید. آرد را کم کم و با کنترل اضافه کنید و خمیر را ورز بدید.

خمیر باید چسبناک باشد و کمی به دست بچسبد. خمیر را روی میزی که آرد پاشیده اید بذارید و به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید. تمام خمیر ها را نازک باز کنید (ضخامت 1.5 تا 2 میلی متر، اندازه قالب 25 است قطر خمیر بیشتر از 25 باشد، چون موقع پخت کوچکتر میگردد) داخل سینی که کف آن کاغذ روغنی انداختید بذارید با چنگال روی آن ها سوراخ هایی ایجاد نموده یکی یکی در فر 180 درجه از قبل گرم شده تا وقتی که کمی سرخ گردد حدود 4-3 دقیقه بپزید.

خمیر های پخته شده و از فر خارج شده را قبل از اینکه سرد گردد به یاری یک قالب و یا بشقاب کناره هایش را برش بزنید تا تمام خمیر ها به یک اندازه گردد. تکه هایی که از کناره هایش به جامانده بعدا در غذاساز خرد کنید و برای روی کیک بهره ببرید

تمام مواد بجز کره، وانیل و خامه را داخل قابلمه ای بریزید و خوب هم بزنید روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید. وقتی جوشید و قوام گرفت اجاق را خاموش کنید کره و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل ظرف دیگری بریزید روی آن سلفون بکشید طوری که سلفون با سطح کرم در تماس باشد (برای اینکه پوسته نبندد) و به مدت 1 ساعت در یخچال بذارید.

حالا یک لایه کیک میزاریم و یک لایه کرم میکشیم روی کیک این کار را تا آخرین لایه تکرار می کنیم و در آخر کیک را طبق سلیقه خودتان تزیین کنید.

منبع: turkyemekler

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1208

به "طرز تهیه کیک عسلی روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک عسلی روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید