عراقچی: باکو و ایروان ایفای نقش ایران در حل وفصل مناقشه قره باغ را قبول دارند

به گزارش تیم علمی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام نمود که ظرفیت های تاریخی، علقه های فرهنگی و مرزهای مشترک جغرافیایی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان باعث شده است که ایفای نقش ایران در حل وفصل مناقشه قره باغ که از سوی طرفین درگیر مورد قبول باشد.

عراقچی: باکو و ایروان ایفای نقش ایران در حل وفصل مناقشه قره باغ را قبول دارند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور به منظور ارائه طرح پیشنهادی ایران برای سرانجام بخشیدن به مناقشه قره باغ، در سفر منطقه ای خود به جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و همجواری ایران با دو کشور درگیر در بحران قره باغ، گفت، این دو کشور ایفای نقش ایران برای حل وفصل این بحران را قبول دارند.

عراقچی که با مقامات ارشد ارمنستان ملاقات کرد، در مورد این ملاقاتها گفت: امروز مذاکرات چند ساعته ای با معاون وزیر امور خارجه ارمنستان داشتیم، دیشب هم به مدت دو ساعت با وزیر امور خارجه این کشور تبادل نظر کردم. مذاکرات بسیار مفید و سازنده بود و باعث شد ما به درک عمیق تری از نگران های طرفین، چالش های موجود و راهکار ها برسیم، و هم اکنون یک چشم اندار بهتری در مقابل ما وجود دارد.

وی اضافه نمود: این اصل مورد تاکید نهاده شد که در هر راهکاری باید حقوق اقلیت ارامنه در مناطق مورد مناقشه حفظ گردد و باید راهکار ها راستا را به سمت صلح پایدار ببرند و نه به سمت آتش بس های موقتی.

عراقچی ادامه داد: حمله به اماکن غیرنظامی که باعث تلفات انسانی شده محکوم است. حمله به غیرنظامیان در بیمارستانی در استپاناکرت باعث تاسف شد. امیدواریم اینگونه حوادث تکرار نگردد و زمینه برای اجرای طرح هایی که می توانند به صلح منتهی شوند فراهم گردد.

وی گفت: هموطنان آذری زبان ما در کنار هموطنان ارمنی زندگی می نمایند و فکر می کنیم ظرفیت هایی که ایران دارد از جمله گذشته تاریخی، علقه های فرهنگی، مرز های مشترک جغرافیایی یاری می نماید تا ایران نقش ایفا نماید، نقشی که از سوی دو طرف درگیر مورد قبول است.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در سرانجام تاکید نمود: در مجموع به تفاهم خوبی با مقامات ارمنستانی رسیدیم و امیدواریم که این تفاهم ها به صلح در منطقه بیانجامد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1278

به "عراقچی: باکو و ایروان ایفای نقش ایران در حل وفصل مناقشه قره باغ را قبول دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: باکو و ایروان ایفای نقش ایران در حل وفصل مناقشه قره باغ را قبول دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید