فراخوان برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در لبنان

به گزارش تیم علمی، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان بعضی از سفرا و وزرای خارجه کشورها را به دخالت در فرایند تشکیل کابینه لبنان متهم کرد.

فراخوان برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در لبنان

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان توییت کرد: بعضی سفرای حاضر در لبنان و وزرای خارجه سایر کشورها وارد موضوع تشکیل کابینه شده اند تا در کنار طبقه سیاسی که از امتیازدهی خودداری نموده و بر ابقاء در سمت خود پافشاری دارند، به پیچیدگی ها و مسائل این مساله بیفزایند.

جنبلاط در ادامه نوشت: امیدوارم سفرا، کارشناسان و چهره های برجسته لبنان به سرعت درباره تشکیل کابینه با یکدیگر توافق نموده و همه آنها بدون استثنا از ثبات لبنان آنگونه که درباره آن صحبت می نمایند، حمایت نمایند.

این در حالی است که تظاهرات مردمی در لبنان روز شنبه نیز همزمان با فراخوان ها برای اعتراض مقابل سفارت آمریکا در بیروت طی امروز (یکشنبه) و اعتصاب سراسری طی فردا ادامه یافت.

تظاهرنمایندگان مجددا خواستار تشکیل دولت تکنوکرات و انتخابات زودهنگام و بازگرداندن اموال غارت شده و مواخذه فاسدان شدند.

صدها خودرو و موتورسیکلت با حمل پرچم های لبنان و دست نوشته هایی در محکومیت فساد و درخواست برای مبارزه با فساد شعار مردم خواستار براندازی نظام هستند، سر دادند.

حریری قرار دریافت در راس دولت آینده را مشروط به اینکه نموده که دولت آینده تکنوکرات باشد اما طرح دیگری مطرح است مبنی بر اینکه دولتی متشکل از متخصصان و سیاستمداران که مورد حمایت میشل عون، حزب الله لبنان، جنبش امل و جریان آزاد ملی موسوم به دولت تکنو- سیاسی است، تشکیل گردد.

همچنین تظاهرنمایندگان دو مجسمه الثوره (انقلاب) را در شهرک سعد نایل (البقاع) و راستا مجدل عنجر در البقاع در نقطه مرزی سوریه و لبنان را حمل کردند.

تظاهراتی نیز از جانب زنان تحت عنوان فریاد زنان جنوب در شهر صور در جنوب برگزار گردید آنها خواستار اعطای تابعیت به فرزندان زنان لبنانی مزدوج با افراد خارجی شدند.

شهر طرابلس در شمال نیز شاهد تظاهرات بود. در حالی که در شبکه های اجتماعی فراخوان هایی برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا طی امروز منتشر شد. این درخواست برای مخالفت با مداخله خارجی ها در امور داخلی لبنان و در راس آن مداخله اخیر آمریکا مطرح شده است. اخیرا جفری فلتمن، سفیر اسبق آمریکا در لبنان گفته بود، این بار ماهیت تظاهرات لبنان با تظاهرات قبل فرق می نماید و حزب الله لبنان دیگر جایگاهی نزد لبنانی ها ندارد.

لبنان چند هفته است که با بحران سیاسی روبرو است. استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور در پی اعتراضات نسبت به عملکرد مسؤولان، فساد در دستگاه حاکم و نیز وخامت شرایط مالی، برشدت این بحران اضافه کرد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،روز استقلال لبنان با طنین اعتراض

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 649

به "فراخوان برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید