قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: در پی تشکیل و تقویت زنجیره های تأمین هستیم

به گزارش تیم علمی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه در پی تشکیل و تقویت زنجیره های تامین هستیم، گفت: زنجیره ها باید در قالب یک نظام (نه پراکنده) کنار هم قرار بگیرند و با این روش فراوری در مقیاس بدون داشتن بنگاه های بزرگ رنیز محقق می گردد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: در پی تشکیل و تقویت زنجیره های تأمین هستیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدصادق مفتح با بیان این مطلب، افزود: سه نوع شرکت کوچک (S)، میانه (M) و بزرگ (L) داریم، بنگاه ها باید به گونه ای شیب بندی شوند که با کوچک (S) آغاز و در یک فرایند تکاملی به میانه (M) و بزرگ (L) تبدیل شوند.

زنجیره های تامین باید متوازن کنار هم قرار بگیرند

وی با بیان اینکه این نوع شیب بندی در کشور ما به خوبی در نظر گرفته نشده است، توضیح داد: بعضی مسائل اقتصادی که پیش می آید در واقع نمونه های بارزی از این عدم شیب بندی درست است، زنجیره های تامین باید متناسب، متعادل و متوازن کنار هم قرار بگیرند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اظهار گلایه از خرد پایه بودن اقتصاد ما، اعلام کرد: واحد های ما عموماً کوچک هستند، اطلاعات واحد های کوچک از بازار نیز محدود است، پس اگر اتفاقی در بازار رخ دهد باعث ایجاد خسارت سنگین به آن ها می گردد که این ناشی از همین شیب بندی نادرست است.

تقویت زنجیره های به هم پیوسته تامین با در نظر گرفتن حلقه های پسین و پیشین

مفتح راه چاره این موضوع را تقویت زنجیره های تامین به صورت یک تسبیح (به هم پیوسته) با در نظر گرفتن حلقه های پسین و پیشین دانست و افزود: زنجیره ها باید در قالب یک نظام (نه پراکنده) کنار هم قرار بگیرند، با این روش فراوری در مقیاس بدون داشتن بنگاه های بزرگ محقق می گردد.

ارایه تسهیلات به حلقه های تامین درون زنجیره با روش تازه

وی امضا تفاهم نامه تامین اقتصادی زنجیره ای با هفت بانک عامل را به همین دلیل دانست و افزود: تامین بهینه منابع و جلوگیری از اتلاف منابع از مزیت های این طرح است، در این روش تسهیلات به حلقه های تامین درون زنجیره داده می گردد که روشی مرسوم در جهان است.

تحول آفرینی در جریان اقتصادی فراوری کشور

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه با اجرای تامین اقتصادی زنجیره ای تحول در جریان اقتصادی فراوری کشور به وجود می آید، گفت: این روش به شفاف سازی یاری می نماید و روابط اقتصادی بنگاه ها را شفاف می سازد. این نوع تأمین اقتصادی هم منطق فسادستیزی و هم منطق اقتصادی دارد.

ریل گذاری تازه در وزارت صنعت، معدن و تجارت

مفتح، تأمین اقتصادی زنجیره ای را ریل گذاری تازهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: این تامین اقتصادی برای هر کالای فراوریی درون زنجیره آن انجام می گردد، 4.7 برابر اندازه نقدینگی مورد احتیاج با این روش کمتر می گردد و ضروری است اطلاع رسانی های لازم برای افکار عمومی در این حوزه انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2066

به "قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: در پی تشکیل و تقویت زنجیره های تأمین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: در پی تشکیل و تقویت زنجیره های تأمین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید