محمدهادی ساروی قهرمان دنیا شد

به گزارش تیم علمی، نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز المپیک توکیو، با شکست رقبای خود به اولین مدال طلای ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 دست یافت.

محمدهادی ساروی قهرمان دنیا شد

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های 3 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در ملاقات فینال وزن 97 کیلوگرم برابر آلکس زوک از مجارستان به روی تشک رفت و در خاتمه در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه 3 بر یک به فزونی رسید و مدال طلای دنیا را بر گردن آویخت.

ساروی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(آدینه) برگزار گردید، در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه 6 بر 4 پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را 9 بر یک برد و در نیمه نهایی هم مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا 5 بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

در ادامه رقابت های 3 وزن دوم، علی اکبر یوسفی نماینده وزن 130 کیلوگرم ایران که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران راهی ملاقات فینال سنگین وزن رقابت های قهرمانی دنیا شده است، برای کسب مدال طلای دنیا مقابل زورابی گدخاری از روسیه به روی تشک می رود.

مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در 3 وزن دوم بود که از دور رقابت ها حذف شد.

بعلاوه پیش از این و در خاتمه رقابت های 4 وزن نخست، محمدعلی گرایی در 77 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند اما سجاد عباس پور در 55 کیلوگرم حذف شد و محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلوگرم هم به اسم پنجمی رسید.

در رقابت های 3 وزن خاتمهی هم، ایران دو فینالیست دارد، میثم دلخانی در 63 و محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم راهی فینال شدند و فردا شب(یکشنبه) برای کسب مدال طلای دنیا به میدان می فرایند اما رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم حذف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1886

به "محمدهادی ساروی قهرمان دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدهادی ساروی قهرمان دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید