تور برزیل ارزان: مرغ مقرون به صرفه شد، واردات مرغ منجمد از ترکیه و برزیل

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، هر چند مرغداران همچنان با کمبود نهاده رو به رو هستند اما مرغ دستوری مقرون به صرفه شد. گویا با واردات تخم مرغ های نطفه دار فراوری مرغ نسبت به ماه های گذشته بیشتر شده است.

تور برزیل ارزان: مرغ مقرون به صرفه شد، واردات مرغ منجمد از ترکیه و برزیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

دبیر انجمن فراورینمایندگان مرغ با اشاره به شرایط بازار می گوید: با افزایش قابل توجه واردات مرغ منجمد، فراوری نیز زیاد شد. اکنون مرغ هایی که در بازار وجود دارد از ترکیه و برزیل وارد ایران شده است.

رضا مبصری به خبرنگاران شرح داد: علاوه بر واردات مرغ منجمد، تخم مرغ نطفه دار هم شکل گرفت. این مساله باعث افزایش فراوری جوجه های یک روزه در کشور شد. حالا اما با افزایش اندازه فراوری بازار اشباع شده است.

او با اشاره به فرایند فراوری مرغ اظهارکرد: فراوری مرغ حدود 15 درصد نسبت به ماهای گذشته بیشتر شد. براساس آمارها اکنون 125 میلیون قطعه در مرغداری ها جوجه ریزی شده است.

مبصری ادامه داد: اکنون مرغ در میدان بهمن با قیمت کیلویی 25 هزار تومان فروش رفته است که نسبت به یک ماه گذشته چهار هزار تومان مقرون به صرفه شد. یعنی قیمت مرغ در محل مرغداری ها به طور محسوسی کاهش یافته است.

تاخیر 40 روزه در توزیع نهاده ها

دبیر انجمن فراورینمایندگان مرغ با اشاره به شرایط نهاده ها گفت: نهاده با تاخیر 40 روزه به دست مرغداران می رسد. بخشی از نهاده ها به شکل تن خواه دست مرغداران است. برای تامین خوراک مرغ بعضی از مرغداران نیز مجبورند این خوراک را از بازار آزاد تهیه نمایند تا نهاده دولتی به دست شان برسد.

مبصری اظهار کرد: با افزایش فراوری مرغ قیمت این کالا نباید در بازار بیش از 31 هزار تومان فروخته گردد. پیش بینی می گردد سال جاری شب عید بازار آرامی را در پیش رو داشته باشیم.

افزایش قیمت خوراک، کرایه حمل و نقل و دستمزد کارگران، هزینه نگهداری مرغ را بالا برده است. بعضی از سرمایه گذاران هم از این صنعت کوچ نموده اند. پیش تر رضا مبصری، دبیر انجمن فراورینمایندگان مرغ گفته بود: 20 درصد مرغداری ها به علت افزایش هزینه فراوری تعطیل شدند. یعنی از 22 هزار و 500 مرغداران تنها 18 هزار واحد فعال هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر تعطیلی مرغداری ها را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور برزیل ارزان: مرغ مقرون به صرفه شد، واردات مرغ منجمد از ترکیه و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: مرغ مقرون به صرفه شد، واردات مرغ منجمد از ترکیه و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید