طرز تهیه ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ

به گزارش تیم علمی، ماکارونی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است. اما برای درست کردن یک ماکارونی واقعاً خوشمزه، نیاز به مواد مناسب و روش درست آماده سازی دارید. در این دستور، ترکیب سویا و قارچ به همراه سایر ادویه‌ها، طعمی منحصر به فرد و لذیذ به ماکارونی قرمز می‌بخشد. با دنبال کردن این راهنما، می‌توانید یک ماکارونی قرمز خوشمزه و رنگ درخشان تهیه کنید که همه را شگفت‌زده خواهد کرد.

طرز تهیه ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ

منبع مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ

مواد لازم برای 6 نفر و کالری تقریبی هر کدام:

ماده غذاییمقدارکالری تقریبی (به ازای هر واحد)
ماکارونی700 گرم252 کالری (100 گرم)
سویا200 گرم186 کالری (100 گرم)
قارچ200 گرم34 کالری (100 گرم)
پیاز1 عدد متوسط40 کالری (1 عدد متوسط)
شیر1 لیوان122 کالری (1 لیوان)
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری17 کالری (1 قاشق غذاخوری)
رب گوجه فرنگی5 قاشق غذاخوری205 کالری (5 قاشق غذاخوری)
گوجه فرنگی رنده شده4 عدد متوسط52 کالری (1 عدد متوسط)
زردچوبه1 قاشق غذاخوری سرخالی7 کالری (1 قاشق غذاخوری)
فلفل پاپریکا1 قاشق مرباخوری6 کالری (1 قاشق مرباخوری)
فلفل سیاه1 قاشق چایخوری5 کالری (1 قاشق چایخوری)
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری1 کالری (½ قاشق چایخوری)
کرهبه مقدار لازم90 کالری (1 قاشق غذاخوری)
نمکبه میزان لازمکالری ندارد
روغنبه میزان لازم120 کالری (1 قاشق غذاخوری)
آب جوشیده گرم1/2 فنجان0 کالری (1/2 فنجان)

طرز تهیه ماکارونی

1. برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت 2 الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

2. زردچوبه را اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی‌های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. بعد از حدود 5 یا شش دقیقه سایر ادویه‌جات به علاوه نمک به سویا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا طعم فلفل و ادویه و نمک به خورد سویا بروند.

3. در این فاصله قارچ‌ها را برش بزنید و در مقداری کره و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس قارچ‌های تفت خورده را به ترکیب سویا اضافه کنید. مایه سویا و قارچ را خوب هم بزنید. اگر مایه به روغن نیاز دارد کمی دیگر روغن اضافه کنید تا مایه ماکارونی ته نگیرد. به مایه سویا اجازه دهید تا به روغن بیفتد. بهتر است برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا مایه ماکارونی به روغن بیفتد.

4. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید، مقداری نمک به آب اضافه کنید و ماکارونی را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. بعد از مدت زمان گفته شده روی بسته، ماکارونی را آبکش کنید.

5. برای ته دیگ ماکارونی بسته به اندازه قابلمه یک یا دو عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش‌ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند. روی سیب‌زمینی‌ها مقداری کنجد و نمک بپاشید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب‌زمینی‌های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.

6. برای این‌که ماکارونی یکدستی داشته باشید به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم نصف مایه ماکارونی و نیمی از نصف فنجان آب جوشیده گرم (جوش و خیلی داغ نباشد، دمای ولرم کافی است) و در لایه دوم هم به همین ترتیب یک لایه ماکارونی، نصف باقی مانده مایه ماکارونی و باقی‌مانده فنجان آب.

7. مدت زمان دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی بستگی به ضخامت کف قابلمه دارد. بهتر است برای دم کردن ماکارونی قرمز با سویا و قارچ از قابلمه چدن استفاده کنید تا ته دیگ نسوزد. 30 الی 45 دقیقه برای دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی کنجدی کافی است.

سخن پایانی:

با دنبال کردن این دستور کامل و جزئیات ریز، می‌توانید یک ماکارونی قرمز فوق‌العاده خوشمزه با سویا و قارچ تهیه کنید. این غذای لذیذ، غنی از پروتئین و مواد مغذی است و برای تمام سلیقه‌ها مناسب خواهد بود. امیدوارم از تهیه و لذت بردن از این ماکارونی خوشمزه لذت ببرید. نوش جان!

انتشار: 4 خرداد 1403 بروزرسانی: 4 خرداد 1403 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1956

به "طرز تهیه ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید