نماینده جمهوری خواه: رفتار رئیس جمهور آمریکا، ما را دنیا سومی نشان می دهد

به گزارش تیم علمی، نماینده جمهوری خواه میشیگان با انتقاد از امتناع ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات بیان کرد حزبش را ترک می نماید.

نماینده جمهوری خواه: رفتار رئیس جمهور آمریکا، ما را دنیا سومی نشان می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری هیل گزارش داد پاول میچل، نماینده میشیگان روز دوشنبه در نامه ای اعلام کرد که کمیته ملی جمهوری خواستار را ترک می نماید و دلیل آن را اقدامات ترامپ پس از انتخابات 3 نوامبر عنوان نمود.

او در نامه ای خطاب به رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواستار و کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، تصمیم خود را برای ترک حزبش با وجود سال ها حمایت، شرح داد.

میچل اعتقاد خود را چنین اعلام کرد که سیاستمداران از جمله رئیس جمهور باید مایل به پذیرش نتیجه انتخابات باشند چه پیروز شوند و چه شکست بخورند.

او گفت: برای نامزدهای سیاسی ناپذیرفتنی است که با سیستم انتخاباتی ما اینگونه رفتار نمایند که گویی ما یک ملت دنیا سوم هستیم و بی اعتمادی را نسبت به موضوعی که هتک حرمت آرای ماست تحریک کنیم. به علاوه حمله به دیوان عالی آمریکا از سوی رئیس جمهور به این دلیل که قضات آن اعم از لیبرال و محافظه کار به نفع او حکم صادر نکردند یا دادگاه او را ناکام گذاشت، ناپذیرفتنی است. هدف بنیانگذاران ما این بود که دیوان عالی کشور را از چنین انگیزه های آشکار سیاسی به دور نگه داریم.

به نظر می رسد میچل با نظراتی که بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه در خصوص انتخابات داشته اند، موافق بوده و می گوید به دلیل گسترده بودن میزان مشارکت رای دهندگان احتمالاً اشتباهات اداری وجود دارد و حتی بعضی از آراء تقلبی نیز اتفاق افتاده است؛ با این حال، رئیس جمهور و تیم حقوقی او در ارائه شواهد اساسی از کلاهبرداری یا شکست اداری در مقیاسی به اندازه کافی عظیم که بتواند نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد، شکست خورده اند.

میچل اضافه کرد: رونا، شما سیاست میشیگان را به خوبی می شناسید. ترامپ میشیگان را به دلیل وین کانتی از دست نداد، بلکه به دلیل کاهش حمایت در مناطقی از جمله کنت و اوکلند که هر دو سنگر قبلی جمهوری خواستار بودند، از دست داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1443

به "نماینده جمهوری خواه: رفتار رئیس جمهور آمریکا، ما را دنیا سومی نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده جمهوری خواه: رفتار رئیس جمهور آمریکا، ما را دنیا سومی نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید