هزینه 3 میلیاردی برای اتاق بحران همدان

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران/همدان استاندار همدان گفت: اتاق بحران همدان با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان بهره برداری شده و مرکز خوبی برای رصد و کنترل مواقع بحرانی و همچنین هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه های امدادی است.

هزینه 3 میلیاردی برای اتاق بحران همدان

سیدسعید شاهرخی شامگاه سه شنبه 10 دی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران همدان که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار گردید، با اشاره به آنالیز های اجرا شده در زمینه سیل فروردین سال جاری اعلام نمود: سیل در همدان به 18 هزار و 871 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب زد و 890 واحد شهری و 8049 واحد روستایی را تخریب کرد.

وی در ادامه توضیح داد: طبق آمارهای آنالیز شده متوسط بارندگی همدان در یک سال زراعی، 345 میلیمتر است که در سال آبی گذشته شاهد 607 میلیمتر بارش در استان بوده ایم.

وی اضافه نمود: در سال آبی 98، متوسط بارش در تمام استان 133 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

وی همدان را دومین استان پر بارش در جریان سیل آسای فروردین 98 در کشور دانست و اعلام نمود: در این سیل در طول 24 ساعت به طور متوسط در استان 134 میلیمتر بارش داشته ایم که نهاوند با 174 میلیمتر بیشترین بارش را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان همدان در آن موقع با توجه به هشدارهای هواشناسی آمادگی لازم برای تشدید بارش ها را داشت، اعلام نمود: طی اقدامات پیشگیرانه و پیش از وقوع سیل مخازن آبی همدان تخلیه شد اما پس از بارش ها، نزدیک به 100 میلیون مترمکعب آب در مخازن استان ذخیره شد که برای دو و نیم سال کافی بود.

شاهرخی بارش های نوروز 1398 در تاریخ همدان را بی سابقه دانست و اضافه نمود: 5932 واحد در لیست تعمیرات و 4000 فقره نیز در لیست دریافت تسهیلات معیشتی قرار گرفته اند.

وی با اعلام رضایت از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات اعلام نمود: 99.8 درصد از خسارت دیدگان، به بانک ها معرفی شدند که تا به امروز 84 درصد آن ها برای دریافت تسهیلات عقد قرارداد داشته اند.

وی همچنین اضافه نمود: سیل ابتدای سال در مجموع نزدیک به 1600 میلیارد تومان خسارت به استان همدان وارد کرد که تا امروز 900 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض به خسارت دیدگان واگذار شده است.

شاهرخی در انتها با اشاره به تجهیزاتاق بحران در همدان گفت: اتاق بحران همدان با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان بهره برداری شده و مرکز خوبی برای رصد و کنترل مواقع بحرانی و همچنین هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه های امدادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 766

به "هزینه 3 میلیاردی برای اتاق بحران همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 3 میلیاردی برای اتاق بحران همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید