وام مسکن با سود 5 درصد به چه کسانی پرداخت می گردد؟

به گزارش تیم علمی، معاون وزیر راه ضمن اعلام آماده بودن 207 هزار واحد برای شروع عملیات اجرایی، از نرخ سود پنج درصد برای بعضی از متقاضیان اطلاع داد. چه کسانی می توانند وام مسکن را به صورت قرض الحسنه بگیرند؟

وام مسکن با سود 5 درصد به چه کسانی پرداخت می گردد؟

به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده گفت: اکنون 207 هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است و در مجموع بیش از 750 هزار واحد، که بخشی به مشارکت بنیاد مسکن مربوط می گردد، در مراحل مختلف ساخت یا آماده آغاز پروژه است.

او درباره چگونگی صدور پروانه ساخت نهصت ملی مسکن شرح داد:

شهرداری ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز آغاز به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر نمایند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک های نخست تا سوم شرکت نماینده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه دهک های نخست تا سوم با یاری کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی شناسایی شدند، اضافه کرد: زمین 99 ساله همراه با تسهیلات ساخت با کارمزد پنج درصد در اختیار این دهک ها قرار می گیرد. به گفته او، مابه التفاوت 13 درصدی سود بر اساس قانون جهش فراوری مسکن از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین می گردد.

براساس قانون جهش مسکن به هر متقاضی تهرانی 450 میلیون تومان وام مسکن داده می گردد. مبلغ این وام برای مستاجران کلان شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت تقریبا 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون و در سایر شهرها هم 300 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

روستاییانی که بخواهند در این طرح ثبت نام نمایند 250 میلیون تومان وام دریافت می نمایند که به گفته محمودزاده کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

شرایط مشمولان دریافت وام مسکن 5 درصدی

طبق گفته های معاون وزیر راه وشهرسازی گروه های زیر وام مسکن با سود پنج درصد دریافت می نمایند:

  • افرادی که در روستاها زندگی می نمایند.
  • افرادی که کمیته امداد و بهزیستی شناسایی می نمایند.
  • افرادی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند (25.5 میلیون نفر در دهک اول تا سوم قرار دارند).
  • افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می نمایند.

اندازه هر قسط برای افرادی که در روستا زندگی می نمایند یک میلیون و 650 هزار تومان برآورد می گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2161

به "وام مسکن با سود 5 درصد به چه کسانی پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن با سود 5 درصد به چه کسانی پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید